Jump to content
Annons

Var går gränsen för att shoppa?


debatt

Recommended Posts

Mötte ett par bekanta som hade varit och shoppat. Det har jag också, svarade jag, innan de sa vad de hade shoppat.

Vad har du shoppat? undrade de då. Jag har köpt både blomkål och en mjölk hos Hemköp och en minihylsnyckelsats på Järnia.

Men det är ju inte att shoppa, svarade de då unisont. Sedan gick de och jag vet inte vad de hade handlat.

Var går gränsen för att shoppa??

Måste det inkludera kläder?

Kan man säga att man har shoppat en villa för 7 miljoner?

😄

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I mina ögon har du varit och handlat, för du visste precis vad du skulle ha och gick bara in och grabbade tag i det. Shopping känns däremot för mig lite mer som att man går runt och botaniserar bland urvalet, provar och jämför, för att sedan bestämma sig för den där skjortan, datorn, strandtomten på gotland eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper aldrig impulsvaror.

Alla kläder och skor jag handlat har jag varit och kollat på dagar INNAN jag köpt dem.

Jämfört urval och priser i olika butiker före t.ex.

Har jag ALDRIG shoppat då, Fidden?

😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det där för snobbar? Fast jag använder nog mest, det i mina öron

mer fokliga, ordet handla än shoppa.

"Handla, va e d för nåt? Shoppa menar du eller??" sa en brud på mitt jobb till mig.

Såå... i min bekantskapskrets är definitivt "shoppa" det allenarådande ordet att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper aldrig impulsvaror.

Alla kläder och skor jag handlat har jag varit och kollat på dagar INNAN jag köpt dem.

Jämfört urval och priser i olika butiker före t.ex.

Har jag ALDRIG shoppat då, Fidden?

😄😄

Absolut, man behöver inte botanisera och köpa varan samma dag 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått intrycket att de flesta rökare behöver sina cigaretter, och är

beredda att dra ner på mycket annat innan de drar ner eller slutar. Så

jag menar inte att cigaretter eller sprit eller heroin faller under begreppet

shopping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått intrycket att de flesta rökare behöver sina cigaretter, och är

beredda att dra ner på mycket annat innan de drar ner eller slutar. Så

jag menar inte att cigaretter eller sprit eller heroin faller under begreppet

shopping.

Tyvärr tycker de nog så, ja.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

När man hämtat skorna som klackats om hos skomakaren, varit och klippt håret, lämnat in en jacka för kemtvätt, fått andningsmassage, lämnat in tipset och hämtat ut en ny lott för en liten vinstlott och hämtat en bandspelare som varit inne för reparation samt fått kopierat och vidimerat lite papper hos ett auktioriserat kopieringsföretag - har man då shoppat??

Vad tjänster jag köper...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

En tjej sa till mig att shopping ENBART handlar om kläder och då inte vilka kläder som helst, det får inte vara basplagg som nya kallingar från HM t.ex., däremot kunde Calvin Klein-boxers på NK för 270 kr räknas. Så shopping handlar om kläder enbart och det måste vara märkesplagg!! Annars går det fetbort.

Hon är förresten kompis med den där tjejen jag kände som bara pratar med människor som hon sätter 10 på i utseende på en tiogradig skala.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tjej sa till mig att shopping ENBART handlar om kläder och då inte vilka kläder som helst, det får inte vara basplagg som nya kallingar från HM t.ex., däremot kunde Calvin Klein-boxers på NK för 270 kr räknas. Så shopping handlar om kläder enbart och det måste vara märkesplagg!! Annars går det fetbort.

Hon är förresten kompis med den där tjejen jag kände som bara pratar med människor som hon sätter 10 på i utseende på en tiogradig skala.

Har också tänkt på shopping som dyra kläder. Inget för mig alltså.

Hörde f ö en kille säga att han bara hälsade på snygga människor. Kunde inte låta bli

att fråga om någon av dem någonsin hade hälsat på honom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också tänkt på shopping som dyra kläder. Inget för mig alltså.

Hörde f ö en kille säga att han bara hälsade på snygga människor. Kunde inte låta bli

att fråga om någon av dem någonsin hade hälsat på honom

För mig är shoping utrikiska och betyder handla. Så shoping är för mig allt man köper, en dassrulle, GT, en tur i Pariserhjulet.

Hade de hälsat på honom??

Tänk om en sån djävel var tvungen att ta in på sjukhus eller göra militärtjänst...

😉🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är shoping utrikiska och betyder handla. Så shoping är för mig allt man köper, en dassrulle, GT, en tur i Pariserhjulet.

Hade de hälsat på honom??

Tänk om en sån djävel var tvungen att ta in på sjukhus eller göra militärtjänst...

🙂😄

Jag vet inte. Han blev röd i nyllet och utskrattad av omgivningen. Jag var inte alltid

så snäll som idag på den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...