jim Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Tjena!! Nær jag sång eller live gitarrer eller liknande på ett valt stereospår i Nuendo 2,0 så lægger sig och hørs bara inspelningen i Left. Detta trots att allt står på Stereo. Vet nån varfør. Vill gærna ha sången i Stereo
Claes Holmerup Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Varför vill du ha sången inspelad i stereo? Har du en mic, så kommer signalen bara in på en kanal, så det är nog inte så konstigt att du bara får ljud i en kanal. Normalt spelar man in sång och andra monokällor i mono - och ställer sedan med panoreringen var i stereobilden det ska ligga vid slutmixen. Om man spelar in med två mikrofoner för att få in rumsljudet och få en stereobild därifrån, så kommer det ju också in i stereo - men det är ganska ovanligt att spela in sång på det sättet.
jim Postat 20 februari 2004 Trådstartare Postat 20 februari 2004 Tack.. Lysande, jag ska prova detta. det e væl så att inga frågor e før dumma??? :-) JIM
trombonisten Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Inga frågor är för dumma. Punkt. Ibland kan vi som läser frågorna vara för dumma för att förstå vad som frågas efter. Så vill man ha svar så är det bra att skriva enkelt med långa förklaringar. Jag är till exempel för dum för att förstå din fråga. Vad menar han med stereo på sång? De få som spelar in sång med stereo mikrofon har väl kommit ganska långt och vet vad de håller på med? Eller? Jag fattar inte mycket. Trombonisten
jim Postat 21 februari 2004 Trådstartare Postat 21 februari 2004 Ok fet e jag som førklarade dåligt. Jag menar att jag vill ha ut sången i Stereo ur høgtalarna, men jag har fått det klart før mog nu. tack før hjælpen Jim
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.