mellow Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Hej! Jag undrar om det finns en plugg (helst gratis...) så att man kan få ut samma eller liknande det ljud som är i introt och i versen på Van Halen's "Why can't this be love"? Ska användas i Cubase.
Neko Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 (redigerat) Inte gratis, men preset 1 (åtminstone i min version samt utan delay) i Native Instruments Pro 53 ger dig det ljudet. Om vi nu åsyftar samma ljud. Finns demo här. Edit: Friskrivning samt länk Redigerat 5 augusti 2009 av Neko
joachime Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Fast är det inte talkbox eller något liknande i den låten?
mellow Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 Neko: Ljudet i början påminner mycket om det som jag letar efter. Prislappen var ju lite svettig 😆 ... joachime: Eddie kör inte med talkbox i denna låten.
Valle Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Jag undrar om det finns en plugg (helst gratis...) Det där är en ganska vanlig vanlig "lead"... Så jag tog två av mina favoritsynthar Synth1 och SuperWave P8, och svepte igenom preset:en och stannade helt enkelt när jag hittade något liknande. Med lite småjusteringar här och där (stänga av delayer etc), så får du in det. Utgå från: P8-preset: "ADSR Sync" Synth1 preset: "Solo Lead" Tyvärr är ju båda dessa synthar gratis, så du får aldrig lika bra ljud som genom en kommersiell dito... *host* (bullshit) *host*
mellow Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 Tyvärr är ju båda dessa synthar gratis, så du får aldrig lika bra ljud som genom en kommersiell dito... *host* (bullshit) *host* 😆 Test Ska testa ditt förslag. Har precis börjat mickla med här att spela in sina alster på sin pc. Har spelat in en låt, där det skulle sitta som en smäck med en tung syntslinga a' la Van Halen's "Why can't this be love".
mellow Postat 10 augusti 2009 Trådstartare Postat 10 augusti 2009 Har nu testat dom pluggarna som du rekommenderade Valle, och dom är klockrena! Precis den typ av ljud som jag har letat efter. Tack! Men säg den lycka som varar 😉 ...Har nu lite problem med framförallt knaster...Kommer att starta en tråd om detta. Det gäller Cubase, ASIO, UX1 mm. Fortsättning följer...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.