Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

The Audiophile 192 offers following connections:

< Main Inputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS input connectors, located on the breakout cable. Any incoming signals

can be assigned via the software mixer panel and your DAW application. Connect your line level sources to these inputs.

< S/PDIF Input – This is an S/PDIF coaxial input on a standard RCA jack, located on the PCI card bracket. Any incoming signal is assigned via

the software mixing panel and your DAW application. Connect your S/PDIF digital sources to this input.

< Main Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals

can be assigned only via your DAW application, however their overall level is affected by the WavOut 1/2 (S/W RET 1/2 on the Mac) level

faders in the software mixer panel. Connect these outputs to your headphone amplifier, auxiliary amplifier, or external recording device, if

applicable.

< Monitor Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output

signals are derived from the output of the Audiophile 192’s internal direct monitoring mixer. Connect these outputs to your amplifier or powered

monitors.

Men andra ord:

Nja, det verkar som du kan enkelt koppla in monitorer (Monitor Outputs 1 and 2) och mick-preamp (Main Inputs 1 and 2). Hörlurar verkar det behövas hörlursförstärkare för.

Postat
The Audiophile 192 offers following connections:

< Main Inputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS input connectors, located on the breakout cable. Any incoming signals

can be assigned via the software mixer panel and your DAW application. Connect your line level sources to these inputs.

< S/PDIF Input – This is an S/PDIF coaxial input on a standard RCA jack, located on the PCI card bracket. Any incoming signal is assigned via

the software mixing panel and your DAW application. Connect your S/PDIF digital sources to this input.

< Main Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals

can be assigned only via your DAW application, however their overall level is affected by the WavOut 1/2 (S/W RET 1/2 on the Mac) level

faders in the software mixer panel. Connect these outputs to your headphone amplifier, auxiliary amplifier, or external recording device, if

applicable.

< Monitor Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output

signals are derived from the output of the Audiophile 192’s internal direct monitoring mixer. Connect these outputs to your amplifier or powered

monitors.

Men andra ord:

Nja, det verkar som du kan enkelt koppla in monitorer (Monitor Outputs 1 and 2) och mick-preamp (Main Inputs 1 and 2). Hörlurar verkar det behövas hörlursförstärkare för.

hur ska jag koppla in hörlursförstärkaren då?

vart alltså?

Postat (redigerat)
hur ska jag koppla in hörlursförstärkaren då?

vart alltså?

Kort engelsk-svenskt lexikon:

headphone amplifier - hörlursförstärkare

Redigerat av oioioi
Postat
Kort engelsk-svenskt lexikon:

headphone amplifier - hörlursförstärkare

det står inte headphones amplifyre i mitt ljudkort..vad menar du?

Postat

"Main Outputs 1 and 2 – [...] Connect these outputs to your headphone amplifier..."

Rundgång får du om du har på för högt ljud i monitorerna. Ska du spela in sång rekommenderas hörlurar.

Postat

vadå får rundgång om jag har för högt i monitorerna??

de blir ju rundgång oavsätt....men tror du inte ljudkortet är byggt så att det inte ska bli rundgång när man kopplar på de viset??

Postat

har provat koppla in det nu och det hörs inte så mycket i hörlurarna är de därför man ska ha en hörlursförstärkare?

eller går det att fixa på nåt sätt?

Postat

Köp en passiv volymkontroll med inbyggd hörlursförstärkare, förslagsvis M-Patch 2

Den kan ta både XLR och tele på ingångarna, så kör 2 st. (gärna balanserade) telekablar ut från ljudkortets Main out in i kontrollen. Plugga XLR-kablar från utgång till monitorer, och stoppa hörlurar i hörlursjacket.

När du vill spela in, vrid ner Stereo volume så tystnar monitorerna. Hörlursutgången har en egen volymkontroll.

Postat
har provat koppla in det nu och det hörs inte så mycket i hörlurarna är de därför man ska ha en hörlursförstärkare?

Hörlurarna kan inte drivas av linjenivå, därav det mycket svaga ljudet.

Postat

Audiophile 192 är väll ungefär samma som Audiophile USB?

Jag har kopplat mina monitorer med RCA kabel in i ljudkortets output.

Funkar nästan perfekt, det blir oljud om man höjer/sänker volymen för snabbt.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En liten billig mixer eller som Linus säger en M-patch + en preamp och du är hemma.

Eller Gilberts förslag en Soundcraft Compact 4 är ju en bra grej.

Redigerat av drloop
Postat
hej..

jag har de här ljudkortet

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=6...mp;artno=155497

de jag undrar över är följande:

jag har ingen mixer så jag vill kunna koppla in de här direkt i ljudkortet men vet ej hur man ska koppla eller om det ens går att koppla de.

vill koppla in ett mick preamp och hörlurar och monitorer...går de såfall hur då??

tack på förhand!

hej..

har ett mixerbord som heter wharfedale pro r-200.

är det ett inbyggt mickpreamp i den?

de finns ingångar för mickrofoner tror du de är bättre att andvända den än ett mick preamp?

såfall hur ställer man in den så de låter schysst så de inte snappar in hela rummet i mikrofonen?

de blir mycket "reverb" om man kör på mixern, går det att fixa på nåt sätt??

Det som jag fetmarkerat i ovanstående citat gjorde mig förvirrad... Hur är det egentligen, har du eller har du inte ett mixerbord? Eller köpte du mixerbordet mellan 10:12 och 15:51 idag?

(det nedre citatet är från denna tråden)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.