Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade den här låten i en komis delade mapp, som han själv inte visste vad det var, eller hur det hamnat där. Tycker själv att det är grymt bra musik. Nu MÅSTE jag ha resten av skivan...

allt jag vet är att den heter "part one", vilket inte direkt är orginellt...

tanka den här och HJÄLP MIG IDENTIFIERA:

tack på förhand!!

Annons
Postat (redigerat)

Efter jag stängde ner mediaplayer så fortsätter den spela fast programmet är helt nerstängt. 😳

Vet ej låten.

Redigerat av Memphis
Postat
Hmmm... Vad säger forumreglerna om det där...?

Klurigt. Trådskaparen vet inte vem som äger rättigheterna till inspelningen och musiken och inte heller om det finns ett godkännande att dela ut låten. Så den borde egentligen tas bort.

Frågan är då hur man ska få hjälp att identifiera okänt material.

Postat

Då citaträtten finns så tycker jag att man kan hävda citaträtt i de fall där det bara handlar om ett kort klipp från låten som ska identifieras. Men, jag tycker inte att citaträtten kan hävdas med en hel låt på nästan 8 minuter.

...och för att vara on-topic: Nej, jag har ingen aning om vad det är.

Postat
Finns det inte nått program till IPhone som kan känna igen låtar? Testa de vettja.

Jag gjorde det i morse med Shazam, men den tjänsten kunde inte identifiera låten.

Postat

har redan provat med tunatic. ingenting...

och vad beträffar överträdelse av forumregler, ber jag så hemskt mycket om ursäkt om så är fallet.

Postat

Är det tänkt att man ska översätta det här på något sätt.

0000002D 00000025 00000F71 00002B70 0006A8E5 0006A8E5 00003C32 00005E5F 0006A8CB 0006A8CB

Postat
Är det tänkt att man ska översätta det här på något sätt.

0000002D 00000025 00000F71 00002B70 0006A8E5 0006A8E5 00003C32 00005E5F 0006A8CB 0006A8CB

Det där är iTunes-metadata för funktionen Ljudkontroll (läs automatisk volymnormalisering), och blir synligt ifall mp3:ans id3-tagg är av en äldre version.

Postat (redigerat)

Fick starta om datorn för att få den att sluta. :S

Testade förresten imorse att identifiera låten med "Track ID" me mobilen men utan resultat.

Jag tror det är en låt från yttre rymden.

Redigerat av Memphis
Postat

Bra musik emellanåt ju! Har inte hört innan, men kan det vara norskt? Svensk jazz brukar inte låta riktigt såhär. Möjligens om det skulle kunna vara från göteborg i så fall. Tippar också på att det är inspelat nån gång efter 2000. Det blev ju en liten fusion-pånyttfödelse runt 2002 och detta påminner ibland om tidig weather report. Härligt Zawinulskt från 5:30 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.