Jump to content
Annons

Paper-Wiev (live)


Vad tycker ni om låtarna?  

9 röster

  1. 1. Vad tycker ni om låtarna?

    • 1. suck
      0
    • 2.Nja
      1
    • 3.Ok
      0
    • 4.helt ok forstsätt med detta!
      4
    • 5. Diggar det här!
      1


Recommended Posts

Inspelade i mitt inte inspelningsanpassade vardagsrum i förra veckan som en kul grej för att höra hur vi låter själva när vi jobbar med låtarna, Inspelat direkt på 2 kanaler så det blev inte så mkt till mixning och vissa nivåer är som det är, men det vi vill veta är som sagt: vad tycker ni om låtarna?

Tyvärr så har vi ingen trummis för tillfället, men hoppas att det snart blir ändring på det..

ARTIST/GRUPP: Paper-Wiew

GENRE: Soft

EV. MEDVERKANDE: Anders Klacker, Magnus Bryngelsson och Mats Thuresson

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: VMA

STATUS: Arbetsmaterial

LÅTLÄNK:Blame Time

Broken bottles

Falling for you

In your arms

Loverslane

Redigerat av MagnusBryngelsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Oj jäklarns, du va inte dålig på sång du 🙂

Ganska bra låt också tror jag, lite släpig men det kan ju ändra sig om du gör en riktig inspelning sen, för detta va väll bara en skiss va?

Bra jobbat 😄

Ja vi håller på att jobba med låtarna, kan vara bra med lite utomstående hjälp ibland... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Loverslane:

Jävligt skön låt! Håller måttet även "live". Slipper också det rumphuggna slutet som jag öste min galla över i andra trådens inlägg. Tcker också att den sköna kören kommer mer till sin rätt här!

Kul med a capella partiet. Hade dock varit passande med en tillbakalutad, luftig och sköön trumrytm, det blev så tyst mellan sångpartierna. (ingen allmän sanning, bara MIN åsikt)

Men låten, arret, rösten, ja det mesta har uppenbara kvalitéer, och är riktigt njutbart för mig att lyssna på! (det är som någon påpekade några små brister i ljudet som bör rättas till)

Super.

Edit: har nu lyssnat flera gånger bara för att den är så bra 😆 och kan tycka att ni kanske skulle förenkla introt "live" för att tajta till början på låten. Alternativt träna järnet för att det komplicerade spelet ska funka.

Lyssnar i lurar i den sena natt och trodde att frugan var uppe och rände på övervåningen och smällde i dörrar ända tills jag konstaterade att det finns två lågfrekventa dunkar vid 1:34 och 1:38 😆 Sluta skrämmas!!!

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: har nu lyssnat flera gånger bara för att den är så bra 🙂 och kan tycka att ni kanske skulle förenkla introt "live" för att tajta till början på låten. Alternativt träna järnet för att det komplicerade spelet ska funka.

Lyssnar i lurar i den sena natt och trodde att frugan var uppe och rände på övervåningen och smällde i dörrar ända tills jag konstaterade att det finns två lågfrekventa dunkar vid 1:34 och 1:38 😆 Sluta skrämmas!!!

Haha, ja de dunkarna kan kanske vara en granne el ngt, vem vet? hyresgäster.. 😄

Hur som helst tack för din respons, tror att vi ska göra ett försök med trumkomp under a capella partiet,

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...