Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag har en Yamaha BB414 och har köpt EMG HZ mickar jag hade tänkt byta till. Problemet är att de inte passar:

Din 2 mindre mickarna är FÖR SMÅ och ramlar liksom in i hålet. Samma sak med den andra. Plåten framför passar inte de nya mickarna heller. Hur ska jag göra nu? Bara skicka tillbaks de nya, eller kan dom fixa de i nån gitarraffär?

Kablarna är ju inte heller samma som på de exempel som finns i manualen till EMG-mickarna. Ena micken har 3 kablar, den andra har en. På nuvaranade har ena 2 och andra 2, går det att fixa så de funkar ändå? ..

Jag trodde mickarna skulle funka, men skickade i säkerhetsskull ett mail till EMGs support där jag skrev ett brev och skrev att jag har en Yamaha BB414 (passiv elektronik) osv, varpå dom svarade:

Hello;

The P-HZ’s will work fine for your applivation.

.. tycker det är lite dåligt av dom

Annons
Postat (redigerat)

Självklart kan en gitarrverkstad fixa ditt problem, det är ju deras jobb!!!

Jag ser att du bor i Stockholm, lämna in basen till Paul Guy på Katarina Bangata (Södermalm)

eller JAM Roslagsgatan (Vasastan)

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Postat (redigerat)
Självklart kan en gitarrverkstad fixa ditt problem, det är ju deras jobb!!!

Jag ser att du bor i Stockholm, lämna in basen till Paul Guy på Katarina Bangata (Södermalm)

eller JAM Roslagsgatan (Vasastan)

Mvh

Björn

Basen kostar liksom 3000 och pickupsen kostade 850 kr från tyskland. Är det billigare att köpa en ny eller kan dom fixa det för under en tusing tror du?

Redigerat av hwasser
Postat

Själva trät och det är fint för en gitarr för 3000:

Body: Alder

Neck: Maple

Fretboard: Rosewood

Skickade mail till båda affärerna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.