Jump to content
Annons

Vad irriterar dig mest


debatt

Recommended Posts

God morgon!

En del människor blir irriterade över vilket parti folk röstar på, eller hur folk går klädda - det är ju ett vanligt samtalsämne tydligen...

Andra kan bli irriterade över ateister, eller ännu vanligare numera över religiösa, tror det eller ej...

Vissa blir irriterade över folks sexuella läggning eller om man inte kammat håret.

Pensionärer kan bli irriterade om man står upp på bussen när det finns sittplats, eller om man sitter ned när det finns ståplats.

Listan över saker som folk irriterar sig på kan göras ofantligt lång, sånt som man kanske inte borde bli irriterad på alls.

Personligen blir jag irriterad över två helt andra grejer, även dessa helt meningslösa saker att irritera sig över - det medges:

1) Grymt irriterad över om folk har annan humor än jag själv.

2) Grymt irriterad över om folk tycker om utseendet på en soffa, bil e.d. som inte jag gillar, och tvärtom.

Vad tycker ni om det?

Vad irriterar ni er över när ni - handen på genitalierna - egentligen inte borde irritera er alls?

😕

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Personligen blir jag irriterad över två helt andra grejer, även dessa helt meningslösa saker att irritera sig över - det medges:

1) Grymt irriterad över om folk har annan humor än jag själv.

2) Grymt irriterad över om folk tycker om utseendet på en soffa, bil e.d. som inte jag gillar, och tvärtom.

//:debatt

Jag irriteras alltså över när folk tycker annorlunda i DESSA frågor.

Hur kan det komma sig, att de "måste" tycka som jag gör...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

OK då. Jag har med stigande ålder alltmer kommit att uppskatta vanlig vänlighet

och hövlighet i vardagen. T ex att öppna dörrar för andra och att tacka när någon

gör det. Följaktligen kan jag bli irriterad när människor är ovänliga och ohövliga

utan orsak. Ibland finns det en orsak.

Ett exempel på detta forum var när människor beklagade Michael Jacksons död

och ett pucko inte kunde låta bli att slänga in en kommentar om pedofili. Om jag

minns rätt blev jag kanske rentav väldigt irriterad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ultraflankspolitik samt nazismen. Jag tror dessutom det är osunt att gå och irritera sig för mycket. Kolla bara Hitler, vad han ställde till med.

Men ursäkta, om du inte är irriterad varför är du då inne i alla trådar och klagar hela tiden.

Nu har jag t o m blivit ihopbuntad med dig och påhoppad i en annan tråd för vad du

håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ursäkta, om du inte är irriterad varför är du då inne i alla trådar och klagar hela tiden.

Nu har jag t o m blivit ihopbuntad med dig och påhoppad i en annan tråd för vad du

håller på med.

Jösses vad du är irriterad.

(plats för smajley)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ursäkta, om du inte är irriterad varför är du då inne i alla trådar och klagar hela tiden.

Nu har jag t o m blivit ihopbuntad med dig och påhoppad i en annan tråd för vad du

håller på med.

Mitt svar i tråden var ju att ultraflankspolitik samt nazismen irriterar mig. Men, visst, jag nämnde också att det kanske också är osunt att irritera sig för mycket. Tycker du om att irritera dig?

Beklagar för övrigt sammankopplingen dig och mig emellan "i en annan tråd".

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt svar i tråden var ju att ultraflankspolitik samt nazismen irriterar mig. Men, visst, jag nämnde också att det kanske också är osunt att irritera sig för mycket. Tycker du om att irritera dig?

Beklagar för övrigt sammankopplingen dig och mig emellan "i en annan tråd".

Om du svarar på min fråga ska jag svara på din.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är irriterande när man går runt och väntar på nåt som aldrig verkar komma... typ jobb, dellsupporten, bättre tider och puberteten.

Puberteten - det var på skoj, va?

Den hade jag avklarad när jag var 10-11...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir irriterad av att vara iriiterad. Det är något som jag inte vill skall ingå i min personlighet även om det givetvis gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...