Mindjive (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Hej Jag har ett litet problem med mitt Cubase. Utrustning: PC Intel 3.0 Ghz 1024 Ram 160 Gb Hd Audiophile Firewire Mitt problem är det att när jag startar upp mitt cubase så fryser hela Cubase varje gång jag gör något audiorelaterat. Exempelvis "addar" ett nytt spår så fryser cubase i ca 30 sek för att sedan kicka igång igen. Det känns lite som att den hela tiden vill hitta mitt ljudkort igen och igen och igen. Det blir ganska jobbigt för att om jag väljer en plugg eller ett vst instrument så fryser den i 30 sek för att sedan komma igån igen. Är det någon som vet VARFÖR detta händer? och vad man kan göra åt det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 (redigerat) Hände mig också en gång. Men då var det en plugg som krånglade. Installerade om den sen funkade det igen. =) Förstår inte vad som kan ha krockat men den trasiga pluggen påverkade tydligen hela cubase =) Redigerat 13 december 2004 av addic59 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindjive (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Minns du vilken plugg det var? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Hmmm. Var ganska länge sedan så det är lite suddigt. Det kan ha varit en VSTi för den delen. Svårt att minnas just nu. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindjive (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 lite svårt att bara chansa vilken plugg det kan vara eller sitta och avinstallera allt lixom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 jo det är nog lite jobbit. Men du fick ju lite information iaf =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 (redigerat) Angående avinstallera plugg för plugg så kan du ju börja med eventuella gratispluggar. Det är nästan alltid de som ställer till det till att börja med. Ta bort alla som du inte alls vill ha eller inte använder. Det är inte särdeles svårt att få pluggar att skapa konflikter mellan varandra. Allt bygger nämligen på ett litet ID som gör att din sequencer vet vilken plugg som är vad. Den bryr sig nämligen inte ett skit om vad den heter på riktigt. Har då två filer samma ID är det krångel hela dan. ID:t kan du nog dock inte kolla själv någonstans. Redigerat 13 december 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindjive (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Har avinstallerat alla gratispluggar men det fungerar ändå inte. Går in på plug-in information och vissa pluggar är röda vad innebär det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Cubase kanske tror att du fortfarande har pluggarna installerade men att dom e trasiga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindjive (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Men dom är röda, men fungerar.... fan jag blir galen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Hmm detta var för knepigt för mig. -MAJKEN KOM HIT OCH HJÄLP TILL =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 14 december 2004 Dela Postat 14 december 2004 (redigerat) Har du någon konflikt i Windows systemet? två PCI-kort som krockar? det verkar som om det har med ljudströmningen att göra..Cubase fryser väl först när du aktiverar en effekt eller synt? Det kanske kan vara något med din ASIO-drivrutin? Audiophile Firewire? då är det väl en extern breakoutbox där alla in och utgångar sitter och en firewirekabel till datorn/firewirekortet? Har du uppdaterat drivrutinen för Firewireanslutningen? Redigerat 14 december 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 14 december 2004 Dela Postat 14 december 2004 Samma sak hände mig när jag installerade melodyne, ominstallerad och det löste sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindjive (oregistrerad) Postat 14 december 2004 Dela Postat 14 december 2004 Tack, melodyne har jag... då ska jag prova att avinstallera det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 14 december 2004 Dela Postat 14 december 2004 Hjälpte det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 december 2004 Dela Postat 14 december 2004 Hjälpte det? Undrar jag också. Se om jag hade rätt för en gång skull. Chansar på att nån plugg förstörde för honom. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindjive (oregistrerad) Postat 15 december 2004 Dela Postat 15 december 2004 hehe Båda hade faktiskt fel. Gick in på "Audio setup" sen för att kolla min asio-setup. Så var den inställd på "Audio priority - Very High" När jag ställde ner den till bara "High" så vart det fina fisken. *Stolt* 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.