Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag känner mig trots mestadels dåligt seglarväder och arbetslöshet nöjd med sommaren så här långt. Speciellt Sommarprogrammet i radion var en höjdare, varje dag får jag fortfarande lovord för programmet, det ringde en från Sundsvall idag tex. Jag fick ju tom betalt för programmet, så pass med tusenlappar att jag kunde köpa sjökortsplottern jag monterade i segelbåten idag, en Eagle 642i. Så jag tackar härmed alla på Segelplanket, Sailguide, Maringarderoben, Maringuiden, Fendern, Studio Forum osv, alla ni som röstade på mig för plottern, det är ju er förtjänst att jag i sista stund högg på den där sk tävlingen. Att vid 53,9 års ålder få såna bevis på att folk gillar att höra mig prata är mycket större än vad någon förstår. Att jag blev musiker en gång i barndomen var för att jag alltid haft svårt att uttrycka mig verbalt, musiken har varit en livsnödvändig ventil att få uttrycka vad jag känner eftersom snackandet aldrig varit min grej. Att skriva som jag gör nu är en helt annan femma, det går av sig självt. Men just det att prata, det har aldrig funkat för mig. Det är alltid någon som efter att jag sagt fem ord avbryter och gapar tiofalt värre om nåt liknande det jag nämnde, fast nåt mycket större och viktigare. Och då brukar jag alltid tänka att; ja men skit i det jag tänkte säga då, du är ju helt klart ändå inte ett skit intresserad. Så är det ofta, inte jämt. Jag har några få jag kan prata med. men nu vet jag som sagt att många även gillar mitt egenartade sätt att prata på, de tycker inte ens att det är egenartat. Programmet gjorde jag här nere i segelbåten där jag sitter nu, och nästan helt utan manus Producenten Ola Hemström från Växjö var helt suverän. Han klippte ihop programmet, och gjorde allt annat med.

Så tack för alla trivsamma diskussioner och alla goda råd jag fått av er alla här, och ett extrastort tack för plottern, den har jag verkligen längtat efter. Och tack för alla nya vänner jag fått här. Framåt hösten hoppas jag min trummis läkt sin skadade näve så vi kan börja spela in, då blir det fler frågor och surr från min sida. Sommartid är det segling och havet som gäller mestadels.

MVH Håkan Ljusne Brylkräm Guitar Nilsson.

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat

tack själv för ett bra program! vem vet det kanske leder till fler liknande jobb. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.