slejnard Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 ...har så förbannat lite att göra på sina efterfester att man gör dumma offtopicinlägg! 😏
Fidden Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 jag kan rekommendera vattensalamandersafari i skogen på efterfesten, det gjorde jag senast... på riktigt xD
debatt Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 (redigerat) Under tiden kan jag låta meddela att jag fått veta av mina amerikanska släktingar och vänner att uttrycket som en hel del personer numera använder i det svenska språket och så även i denna tråd - men som jag själv skulle dra mig för att använda då jag starkt ogillar engelskt inflytande över vårt språk - egentligen inte alls ska vara "det suger" utan "den suger" och det syftar på "hon/han den där, suger (underförstått) kuk", men där man omtalar personen ifråga med "den där". Något nedlåtande alltså. Tillägg: Hade en intressant diskussion med några andra turistande amerikaner i början av förra veckan också, i väntan på bussen, och det mest kännetecknande de lärt sig av svenskarna och svenskan, det var att vi i det här landet svor genom att referera till Satan hela tiden, medan man i USA (och många andra länder) refererar till könsorgan och sexuella akter då man svär. Halleluja! Redigerat 2 augusti 2009 av debatt
debatt Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 jag kan rekommendera vattensalamandersafari i skogen på efterfesten, det gjorde jag senast... på riktigt xD Men så är ju Fidden just sådär härligt annorlunda också. 😉
Fidden Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Det kan visst vara "det suger", likväl som man på engelska kan säga "it sucks" och syfta på exempelvis en företeelse eller vädret. Dina släktingar har helt enkelt fel =) (förutom att det skulle vara något nedlåtande då, för det är ju det som är poängen med hela uttrycket, så länge man inte pratar om ökad aptit i närhet till havet) Definition enligt urban dictionary: "It sucks It is crap, a loser, broken, second rate. Believed to have originated from street racing or traffic light racing in the USA. The slower cars are left "sucking" the exhaust fumes and smoked rubber of the leaders. "
slejnard Postat 2 augusti 2009 Trådstartare Postat 2 augusti 2009 jag kan rekommendera vattensalamandersafari i skogen på efterfesten, det gjorde jag senast... på riktigt xD Spännande! 😛 Vad går det ut på? 😉
Fidden Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 (redigerat) Spännande! 😛 Vad går det ut på? 😉 Man går runt i skogen och lyser med en ficklampa i vattenpölar, och försöker se både liten och stor vattensalamander. Den lilla är ganska vanlig, men den stora är utrotningshotad. Bäst går det nog om man bor nära ett naturreservat. Träffar man på ett elstängsel, måste man prova hur det känns att bli elshockad på rumpan. Redigerat 2 augusti 2009 av Fidden
debatt Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Man går runt i skogen och lyser med en ficklampa i vattenpölar, och försöker se både liten och stor vattensalamander. Den lilla är ganska vanlig, men den stora är utrotningshotad. Bäst går det nog om man bor nära ett naturreservat. Träffar man på ett elstängsel, måste man prova hur det känns att bli elshockad på rumpan. Det är inte mycket mat på salamandrar.
SadamJR Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Det är inte mycket mat på salamandrar. Har du ätit många många?
SadamJR Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Det kan visst vara "det suger", likväl som man på engelska kan säga "it sucks" och syfta på exempelvis en företeelse eller vädret. Dina släktingar har helt enkelt fel =)(förutom att det skulle vara något nedlåtande då, för det är ju det som är poängen med hela uttrycket, så länge man inte pratar om ökad aptit i närhet till havet) Definition enligt urban dictionary: "It sucks It is crap, a loser, broken, second rate. Believed to have originated from street racing or traffic light racing in the USA. The slower cars are left "sucking" the exhaust fumes and smoked rubber of the leaders. " Kan man inte säga "it blows" också? Undrar varför inte detta försvenskats.
slejnard Postat 2 augusti 2009 Trådstartare Postat 2 augusti 2009 Okej fidden 😉 Dax att köpa batterier till ficklampan nu då.
Fidden Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 är dock inte säker på att de finns i norrbotten, men det finns säkert andra roliga saker att hitta där 😉
Pico Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Japp!Tall, gran och mygg! 😏 Och man behöver inte ficklampa för att se något av det. 😏
SadamJR Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Japp!Tall, gran och mygg! 😏 Hur får man till en efterfest av det?
tordA Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 har man druckit sprit så kan myggen ha efterfest, mitt i festandet...så att säga. 😏
SadamJR Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 Vilken idé, berusade myggor. Om man blir stucken av sådana borde man blí, åtminstonne lite, på pickalurven själv.
Neosus Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 ...och vill man bli kvitt myggen så äre bara att rulla runt i gruset så börjar dom kasta sten på varandra... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.