Jump to content
Annons

En liten fråga

Recommended Posts

qmase (oregistrerad)
Postat

För ungefär en vecka sedan köpte jag en mixer (Behringer UB1202) och ett ljudkort (E-MU 0404). Jag använder Cubasis VST. Jag kan bara spela in två kanaler samtidigt men skulle vilja kunna spela in minst 4, går det att lösa utan att köpa ett nyt ljudkort? Kan en Behringer ADA8000 vara lösningen? Jag är helt nybörjare så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

Annons
Postat

Det ska nog inte vara några problem att koppla en sådan till ditt ljudkort. Då kommer du att få 10 kanaler in samtidigt.

Gurra (oregistrerad)
Postat
Det ska nog inte vara några problem att koppla en sådan till ditt ljudkort. Då kommer du att få 10 kanaler in samtidigt.

........men du kommer fortfarande bara att kunna få två "enskilda" spår i cubase inspelade samtidigt t:ex gitarr/song p.g.a att du bara har två kanaler in i ditt ljudkort. Ska du spela in fler kanaler måste du ha ett ljud kort med fler ingångar.

qmase (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Okej du får jag byta ljudkort, tack för svaren. Har någon tips på ett billigt ljudkort med 4in?

Redigerat av qmase

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.