Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Go kväll!

Jag har ett par kablar framför vardagsrumsdörren som jag ska få ordning på. Den ena är en kabeltv-kabel och den är så otroligt lång så den kan jag säkert fast med clips RUNT dörren och vidare längs sockellisten. Den andra är det svårare med - det är en Klotz audiokabel från ljudkortet till förstärkaren. Förvisso är den 6 meter, men det räcker inte för att även den ska kunna gå runt dörren längsmed dörrfodret. Därför måste den ju ligga under dörren mot golvet och direkt mot kvartstaven vid tröskeln. Därmed är jag jag framme vid frågan:

Hur ska jag sätta fast denna audiokabel på bästa sätt? Är clips (klämmor) i kvartstaven det bästa eller finns det ett litet plaströr man kan lägga kabeln i och på nåt sätt lägga och sätta fast bredvid kvartstaven? Tyvärr är det ett gammalt hus med lite skeva sättningar, så därför kan jag inte lägga audiokabeln ovanför kvartstaven och bredvid tröskeln under dörren! På vänster sida är tröskeln nämligen närmast obefintlig och kabeln tar i mot dörrens undersida...

Kabel-tv-kabeln är knappt 1 cm i diameter och audiokabeln är drygt 1 cm bred men bara 2 mm hög.

😛

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
kallelooping (oregistrerad)
Postat

Rektangulära monterings"rör" för elledningar finns det på Clas Ohlsson, Bauhaus och andra byggmarknader.

Finns i olika dimensioner från rätt låga till rätt höga.

Om man vill dra ledningar vid golvsocklar eller dörrfoder så blir det rätt snyggt.

/Kalle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.