Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar en sak, jag brukar importera wav kicks, och snares t.e.x, lägga ut dom

i den takten jag vill ha och skjuta dom lite fram och tillbaka i tiden. När jag lägger

snares är det lätt att rita ett tomt block i början på baren sen bounca, då

får jag ett jämt block som jag kan placera efter varandra, med lite förskjutna snares.

Men med kicks är det svårt , för har jag en kick i början, och förskjuter den några

millisekunder, så kan jag inte rita ett block före den.. och kan inte få ett jämnt block

att arbete med. Samma sak om jag tar en kick från ett vst, då är det redan i ett

block, och där går det inte att förskjuta dom med precision va??

vad jag har sett kan man bara dra dom för hand

Annons
Postat

Det finns ju ett "track delay" i Inspector? Där kan du förskjuta alla typer av spår framåt eller bakåt i tid, i ms eller ännu mindre tror jag.

Bra på tex stråkljud, så man kan ha jämna block men ändå få dem att låta "i takt".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.