Jump to content
Annons

137 röster

1. 1. Vilken/vilka stil(ar) spelar du?

• Pop
      23
    • Rock
      28
    • Metall
      26
    • Jass
      8
    • Klassisk
      2
    • HipHop
      0
    • Elektronsik (trance osv)
      30

Recommended Posts

Annons
Postat

Electronic. Mest trance men annat är kul ibland.

Postat

Elektropop, så jag försökte klicka i både pop och elektroniskt... :rolleyes:

Tycker inte riktigt att synth känns som en klockren subgenre till elektronikan (snarare tvärtom! 😛), men det fick väl bli elektronika iallafall...

Zeke Zement (oregistrerad)
Postat

Kan inte påstå att jag gör Trance överhuvudtaget, men i övrigt borde Electronic stämma.

Var hamnar Drum'n Bass?

Postat

Är vi metall/hårdrocksskallar helt under underrepresenterade?

Postat
Är vi metall/hårdrocksskallar helt under underrepresenterade?

Skulle bara tro att ni sover lite längre än oss andra.... 🙁

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

...och vi stenhårda poppare har inte gått och lagt oss än..

Postat

Ja, jag kan tänka mig att en hel del inte tycker de hittar "sin" genre här. Jag tryckte på "metal" fastän jag nog snarare hade velat kalla det jag håller på med som "regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsättning för att få lira den j-a skitmusiken"-stilen!! :rolleyes:

Postat

Saknar några kategorier här om vi nu ska kategorisera....! 😉

Men jag har alldeles för få elgitarrmattor på mina låtar för att påstå att jag lirar Rock.....

Jag svarade POP då.

Det hade säkert Miio, Shakira, Britney, Drömhus, Justin Timmersjö och Nic and the Family också gjort..... 🙁

Postat

Om man lirar lite av varje då?

Pop/rock till exempel?

Vart hamnar soul och RnB då?

Äh, jag kryssade i rock... 😉

Postat

Jag spelar progressiv instrumental världsmusik om det nu säger någon något. 🙁

Jag brukar dock hamna på olika sidospår såsom drum n´ bass jazz eller ibland lite rockig pop. 😉

I denna gallup får jag nog dock sätta mig i hårdrockshörnan! 😛

Postat
"regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsättning för att få lira den j-a skitmusiken"-stilen!!

Det låter spännande! Lägg upp en demolåt vetja! 😉

Postat

Igentligen är min avsikt att skapa lite modern country på svenska...med vidrigt sentimentala texter...

Fast det blir bara nån rolling stones/acdc bastard som kommer ut 😉

Postat
"regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsättning för att få lira den j-a skitmusiken"-stilen!!

Det låter spännande! Lägg upp en demolåt vetja! 😉

Jodu, Joachime, det skulle smaka det! Kolla in följande tråd så förstår Du vilka oöverstigliga(?) hinder som gör att jag vare sig lagt upp trumexempel eller hela låtar.

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=2&t=6368

Postat

Industrial rubber metal... eller hmm ähh jag röstar på metal fast det är lika mycket elektroniskt som syntar. Framför allt dist.....

Postat

Men? Är inte traditionell afrikansk musik med bland listorna?

Och det är knappast nånting som är i närheten. 😠

Jaja, jag får väll rösta blankt i denna då. 😛

Postat

Men seriöst.... utgår ni ifrån en musikgenre när ni gör ny musik? Hur kul är det? Blir man aldrig sugen på att göra musik från grunden, bygga rytmer/melodi från alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nåt som man aldrig hört själv förut? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

Postat
Men seriöst.... utgår ni ifrån en musikgenre när ni gör ny musik? Hur kul är det? Blir man aldrig sugen på att göra musik från grunden, bygga rytmer/melodi från alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nåt som man aldrig hört själv förut? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

så sant så. Fast man har ju ändå en genre man gillar bäst, och försöker jobba imot. Så e det iaf för mig

Postat

En fråga :

Har hört från flera håll att elektronica är en familj. DÄr subgenrerna är allt från hiphop till trance. Stämmer det? Är nyfiken

Postat

Vad hände med Flamenco??? Jag spelar iaf flamencogitarr men efter som jag har lirat mest jazz så röstade jag på det. 😄

`ta luego

Henrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.