Jump to content
Annons

program för att låtsas koppla ihop virutell hårdvara man aldrig kommer ha råd med på riktigt?

Recommended Posts

maart (oregistrerad)
Postat

sommaren är lång och det börjar bli lite tråkigt att bara öva hela tiden. Eftersom vädret förespråkar inomhuslekar började jag leta efter nått (gratis)program där man kan sätta ihop sin "drömstudio" virtuellt. jag tänker lite en blandning av Reason och Sims; det finns en massa olika burkar att välja mellan och koppla ihop på olika sätt. Är alltså inte ute efter nått som hanterar audio utan bara att låtsas koppla ihop hårdvara man aldrig kommer ha råd med på riktigt... m.a.o. helt meningslöst men kanske ett roligt tidsfördriv.

har som sagt googlat lite men inte hittat nått. Är det någon som förstår vad jag menar och vet om det finns nått sånt?

(går såklart bra med dröm-live-prylar också 🙂 )

Annons
Postat (redigerat)

det enda jag kan komma på som är i närheten kanske skulle vara pure data

man skulle kunna bygga upp något som liknar en stad och man kan koppla ihop all hårdvara som ger ifrån sig någon signal till datorn

iallafall tar det massor av tid att lära sig om du nu har tråkigt

Metastudio3.jpg

Redigerat av spass
Postat
Kära laxlaxlax!

Jag insåg precis att jag länge saknat en ny elektronisk bit från dig.

Kan du inte slänga ihop något i hobnox och lägga på sång. Gärna på temat "elektroniska killen". 😄

Kära Joachime!

Det ska jag självklart göra. Efter middagen och duschen jag skjutit framför mig alldeles för länge, av färgen på min hud att döma.

En del kallar det smuts, jag kallar det brun utan sol. Trädgårdsarbete - det är det som skiljer pojkarna från männen!

Laxlaxlax

Postat
Min datta klarade inte riktigt med att jag skruvade på knobsen samtidigt som jag sjöng i cubase, så det blev lite glitchigt här och där.

That goes with the genre. Ska lyssna alldeles straxt!

maart (oregistrerad)
Postat

tack folk! har varit bortrest ett tag och inte kunnat svara. Ska kolla upp era länkar så snart jag nyktrat till lite 🙂

tack igen 😛

Postat
Min datta klarade inte riktigt med att jag skruvade på knobsen samtidigt som jag sjöng i cubase, så det blev lite glitchigt här och där.

EDIT: fel fil. får ladda om.

I F*ing love it! 🙂

Postat

EDIT: fel fil. får ladda om.

I sanning en klämmig trudelutt. Försöker lära mig lite om modern elektronisk musik.

Vad skulle du kalla den här genren, och vilka är dina influenser?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.