Jump to content
Annons

Killa Bunny - with teeth as sharp as knifes

Recommended Posts

KillaBunny (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej hej

Gjorde musik i technosvängen senast för ca 10 år sedan. Då med en Atari, en fyrakanalsmixer, två sythar (Yamaha SY35 och Korg Polly 800II) och en sampler (Yamaha TX16W). Sedan tvärdog mitt intresse för elektronisk musik och jag sålde av prylarna. (tänkte jag skulle dela med mig av några gamla låtar men är osäker på hur man gör och om man får)

Nu helt plötsligt har det börjat kännas intressant igen och jag har på nytt fått för mig att bygga hemmastudio. Dock känner jag mig fortfarande inte helt bekväm med mjukvarurevolutionen så jag har inhandlat mig en Korg TR76 till att börja med. Har kompletterat med Focusrite Saffire LE (ljudkort) och ett par Yamaha HS50 (monitorer). Insåg dock när jag köpte ljudkortet att min dator inte är bestyckad med någon FireWire så jag har fortfarande lite inhandlande att göra innan jag kan sätta igång på riktigt. Tills dess kommer ni mest se mig i avdelningen för elektroniskt/dans där jag kommer såga era låtar 😄 till den grad att när jag väl själv lägger upp min första låt så kommer forumet överbelastas av hatisk kritik. Ser fram emot det.

Ha det gott

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Hej och välkommen!

Mjukvaran är här för att stanna och det är lika bra du att börjar använda dig av alla pluggar!

Även fast jag håller med om att det är roligare att skruva på en riktigt synth 🙁

Gå in och såga min nya låt Divinity In Action!

Hoppas du INTE gillar psy trance! 😄

Peace!

Postat (redigerat)

Mjukvaran är här för att stanna men tänkte börja där jag känner mig hemma. Tänker mig en uppsättning med en smör och bröd synth (vet att många tycker att det är onödigt men jag behöver något som snabbt går att slå på bara för att sätta sig och lira lite) och en VRA-hårdvarusynth. Utöver de så kommer jag köra pluggar. Några bra tips på feta mjukvarusynthar oavsett prisklass uppskattas.

Du har helt rätt i att jag inte tycker om psy trance... faktiskt. Har redan lyssnat på din låt och tycker det låter som det ska samtidigt som jag konstaterade att jag inte gillar genren. Men för den skull behöver ju det inte betyda att jag inte hör om det är en bra produktion.

Kan tillägga också att jag förutom min egna grejer även producerade musik tillsammans men snubbe i ett projekt vi kallade för Liquid Minds. Vi gled så småning om isär rent musikaliskt. Detta var kanske en av anledningarna till att jag slutade göra musik. Han började då göra trance under namnet Anoid och gav faktiskt ut en tolva så jag har iaf. hör en hel del sådan musik. Idag gör han Dub under namnet Dub Master Fish:

http://www.myspace.com/dubmasterfish

>>detta är en annons<<

Vi har nu återupptagit kontakten och framtida projekt tillsammans är inte helt omöjligt. Det är jag som gjort logon på hans MySpace, om någon gillar den så finns jag tillgänglig för grafisk produktion för 500:-/timme (arbetar som originalare på byrå men arbete skulle i sådana fall ske på sidan av dock inte svart). Slut på reklamen.

Redigerat av KillaBunny
drloop (oregistrerad)
Postat

Återfall är roligt. Speciellt i dessa tider när det går att göra så bra produktiner för nästan inga pengar alls.

Kör hårt med dina sågningar.

Och lycka till med din musik.

Från en återfallsmusiker.

Postat

Tack för lyckönskningarna. Ser i din avatar att du kör Reason. Där gäller ju verkligen det du säger. Lade ned många gånger priset på Reason när det senast begav sig men kunde inte göra en bråkdel av vad det programmet klarar av.

Någon sorts baksida finns ju förstås. Kommer ihåg när Propellerhead släppte Rebirth. Känns som suget efter 303:an i musik tvärdog då även om det smugit sig tillbaks. Minns hur jag satt åtskilliga timmar och skruvade på min Polly för att för att försöka efterlikna just 303 (lycka till) tills min polare investerade i en 303-klon. Sen kunde man helt plötsligt bara ladda ner den! och det lät dessutom bättre.

Men även hårdvarusythar tycks fått en renässans io.m. VRA. För tio år sedan fanns inte nya anlogsynthar, man köpte bara gamla grejer.

drloop (oregistrerad)
Postat

Allt har sin charm.

Om jag är i en studio och det finns coola syntar i studion använder gärna någon gammal synt.

Hemma blir det mest Reason.

Vill inte tänka på hur mycket slantar jag köpt syntar för... det är med som med båten. Man vill nog inte veta vad det kostar 😄

Postat

Tack och lov har jag ingen båt som kostar en massa pengar men man inser ju att en hel del slantar kommer gå till hemmastudion i framtiden, shit det är egentligen en rätt pucko hobby att skaffa sig. Varför kan man inte bara syssla med korsord istället? 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.