Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Universal Audio har jobbat på ett tag och släpper version 5.4.0

3 nya pluggar:¨

uad.jpg

Fatso

EMT 250 Classic Electronic Reverberator

Neve 31102 / 31102SE Classic Console EQs

Lite fix:

A new authorization file must be loaded for UAD v5.4.0.You will be prompted to automatically obtain the new authorization file the first time you launch the UAD Meter & Control Panel application. Alternately, after installing v5.4.0 and rebooting, simply click the "Authorize Plug-Ins" button in the UAD Meter & Control Panel "Plug-Ins" pane to obtain the authorization file. Then double-click the downloaded file to load it. See page 30 in the v5.4.0 User Manual for detailed procedures.

(Mac AU) Fairchild Mono has been removed from UAD v5.3.1 (and higher). Loading an older session containing Fairchild Mono with UAD v5.4.0 will cause a "plug-in not found" error, and the Fairchild Mono settings will be lost if the session is then saved. To convert v5.3.0 (and earlier) sessions that use Fairchild Mono for v5.3.1 and higher compatibility:

1. For each UAD Fairchild Mono instance, load a regular UAD Fairchild in the same track, group/buss, or output.

2. Use the UAD plug-in toolbar to copy/paste the settings from each Mono instance to its corresponding regular instance.

3. Delete the Fairchild Mono instances.

4. Save the session. The session will now load properly using UAD v5.4.0 and no settings will be lost.

Please see the detailed Release Notes page for more information.

Rubbet klippt från http://www.uaudio.com/

Här finns det att ladda ner senaste: http://www.uaudio.com/support/uad/downloads/index.html

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat (redigerat)

Hehehe! UA är nära att bita sig i arslet igen vad det gäller hårdvara. Antalet fatso senior är 12 stycken mono på ett quad-kort. Att jämföra då med 1176 som är då 88! Blir att man får köpa två eller tre quad då. Fatso ska jag bara ha!

Redigerat av KillwithSkill
Postat (redigerat)
Hehehe! UA är nära att bita sig i arslet igen vad det gäller hårdvara. Antalet fatso senior är 12 stycken mono på ett quad-kort. Att jämföra då med 1176 som är då 88! Blir att man får köpa två eller tre quad då. Fatso ska jag bara ha!

låter Fatson bra? sitter bara på UAD1 fortfarande så jag kan inte testa.. är lagom sugen på en uppgradering..

Redigerat av puffra
Postat
låter Fatson bra? sitter bara på UAD1 fortfarande så jag kan inte testa.. är lagom sugen på en uppgradering..

Jag vet inte tyvärr! Har den inte ens. Fråga mig igen senare i höst 😄

• 3 månader senare...
Postat

Nå? Låter Fatson bra? 😉

Just beställt ett UAD2 kort och sitter suger på vilka pluggar man bara MÅSTE ha!

// J

Postat
Nå? Låter Fatson bra? 😉

Just beställt ett UAD2 kort och sitter suger på vilka pluggar man bara MÅSTE ha!

Jag tycker du ska kolla in Farichild, 1176 och LA2 innan du biter tag i Fatson.

Andra fina kompressorpluggar till UAD är LA3, VCA VU och Precision Buss Compressor.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Fairchilden och 1176 är två måstekompressorer för mig. Men fatson är det bara att glömma då jag inte ens har ett tvåankort än. 🤪 Men den ska det bli när det kommer en en tvåa i min burk.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Har ett QUAD liggandes här hemma. Kan säga att det suger att inte ha en dator att skruva fast det i än! Men den som väntar på nåt gott....

Och staden, adressen och vilka tider du inte är hemma tack. 🤪

p.s. och glöm inte att glömma låsen dörren när du går hemifrån.

Postat

Finns det externa UAD enheter? Jag som sitter på en iMac kan ju varken använda kortplatser eller expresscard som är för bärbar dator. Har försökt att hitta något på UAD's hemsida men utan lycka. Har jag missat någåt eller finns det helt enkelt ingen extern burk ?

Postat

Jo tänkte faktiskt satsa på lite kompressorer först, och ev. SSL kanalen! Fan va det ska bli gött me lite kvalitetspluggar! Sonalksis (den komp jag kört med fram till nu) i all ära, men UAD e ju något spec 😉 Om jag inte missminner så får man väl 1176:an med på köpet?

// J

Postat (redigerat)
Finns det externa UAD enheter? Jag som sitter på en iMac kan ju varken använda kortplatser eller expresscard som är för bärbar dator. Har försökt att hitta något på UAD's hemsida men utan lycka. Har jag missat någåt eller finns det helt enkelt ingen extern burk ?

Tyvärr är det kört för iMac!

// J

Redigerat av ardic
Postat
Inte längre. Det fanns nå Expandervariant men tror de slutet med den! Kanske kan hitta något begagnat?

// J

Det va synd 😉 Alternativet är väl att skaffa en bärbar macbook pro senare men dom är så sjukligt dyra bara :/ svider

Om jag skulle hitta en begagnad Expander, är den kompatibel med allt nytt som har släppts eller har den ett bäst före datum gällande pluggarna som finns?

Postat (redigerat)

Ledsen, du hann svara innan jag hann editera mitt inlägg. Läste lite fel ang. Xpander. Den kräver också en pci-ingång tydligen som finns på bärbara, så det finns i dagsläget ingen USB/FW-lösning för UAD, och Xpander fungerer nog inte med nyare datorer heller.

// J

Redigerat av ardic
DieHard (oregistrerad)
Postat
Jo tänkte faktiskt satsa på lite kompressorer först, och ev. SSL kanalen! Fan va det ska bli gött me lite kvalitetspluggar! Sonalksis (den komp jag kört med fram till nu) i all ära, men UAD e ju något spec 😉 Om jag inte missminner så får man väl 1176:an med på köpet?

// J

Det är bara lightversionen av 1176 som följer med. Den är inte lika bra. Jämfört både SSL-strippen och Nevestrippen och föredrar klart den senare. SSL lät för vass för min smak.

Postat
Sonalksis (den komp jag kört med fram till nu) i all ära, men UAD e ju något spec 😉

Jag tycker att Sonalksis SV-315 står sig bra i sammanhanget.

Den jobbar bra på mixat material.

Postat

Fatso'n är fet'so.. valde mellan den och EMT 250 som första alternativ. saker som tål att "färgas" hårt får en extra dimension till sig som är svårt att sätta fingret på, trummor bl.a sjunger som aldrig förr, nästintill flerstämmigt.

Men klassens ljus borde ju nästan vara Trident A-range EQ'n...

Postat (redigerat)

Fäsen va sugen man blir på ALLT nu! Å jag som sitter och väntar på själva kortet fortfarande! Är grymt sugen på 88rs också nu efter lite forumbrowse och youtubeande! Någon som har erfarenhet av den?

Har även läst/hört att man får prova ALLA plugins i typ 2v eller något? Så man skapar sig ett fint beroende som måste tillfredställas sen!

// J

Redigerat av ardic
Postat
Har även läst/hört att man får prova ALLA plugins i typ 2v eller något? Så man skapar sig ett fint beroende som måste tillfredställas sen!

Precis. Håll hårt i portmonnän!

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja pluggarna är starkt beroendeframkallande. Stark varning för det. Men om du sen vill återtesta vissa pluggar så är det bara att maila dem så brukar dem återställa dem pluggarna som de vill testa igen. Det är aldrig något problem göra det.

Postat
Det är aldrig något problem göra det.

Tänkte precis skriva samma sak.. jag har nog fått mina demos nollställda en 3 - 4 gånger, så de håller inte på o tjafsar

• 1 månad senare...
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

jag har beställt ett uad 2 solo kort, men om jag behöver uppgradera i framtiden, vad kostar korten då? för jag behöver ju inte köba ett nytt solo kort för 5295 väl? där ingår ju pluggar, utan vad kostar bara korten.?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Samma pris. Du får inget nytt kort billigare om du trodde det.

Postat

afan.. det trodde jag faktiskt att man kunde ordna...Men var kan man se hur mkt olika pluggar drar? fatson skulle väl dra sjukt mkt läste jag nånstanns?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det står på deras hemsida.

Postat

gör det? jag kan fan inte hitta det...

Postat

haha .. jäklar..fan va fatson lever upp till sitt namn, enbart 3 spår för ett solo kort om jag först¨r det rätt?

Postat

dom menar väl att kortet pallar 4 fatso? 32 88rschannelstrip osv...men om jag kör 3 fatso, då kan jag inte använda mer poluggar va?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.