Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kom att fundera på detta, och en alldeles speciell låt. Detta är, i mitt tycke,

en intressant skildring av en ung kvinnas död som får en särskild touch

genom inkluderandet av ny teknik, telefonsvarare. Någon kanske har förslag på

låtar som passar rubriken. Glöm inte länkarna.

Paul Evans - Hello, This Is Joannie Visit My Website

Annons
Postat

Young Parisians - Jump the next train.

"Either way it's suicide ... I'm gonna jump the next train

Gonna jump on a plane

Take a ticket to the other side

Jump the next train"

Självmordstankar?

Postat
Äh lägg av nu.

Varför sluta när allt går så bra. Har massor av idéer. Människor läser och

skriver, och är uppenbarligen roade. Så kom igen, något förslag har du väl.

Postat

Nick Cave och Kylie Minogue - Where the wild roses grow Ger mig rysningar varje gång jag hör den. Så fin låt, så bra känsla och en så påtaglig historia.

Handlar om en man som uppvaktar en kvinna. De börjar träffas och han dödar henne för att bevara minnen av henne som vacker, för alltid.

http://www.youtube.com/watch?v=8srgfw7GDkM

Nick Cave och Pj Harvey - Henry Lee En rå berättelse om tjej som dödar sin(?) pojkvän och sedan slänger ner honom i en brunn

http://www.dailymotion.com/video/x2ai4k_pj...henry-lee_music

Postat

"Me and my bro goes drive by, bye bye

dare ya mothafakkas stare him in tha eye, ay ay

Listen to the beats in my car , muthafuckah!

Try to figure out who you are, muthafuckah!

Yo a gangstah motherfucking born to die

I´m a badassniggah!"

Äkta gangsta rap av D-version och Glockmaster Joe

Postat
Men va fan vill du med dina trådar? DETTA ÄR ETT MUSIK-STUDIO-FORUM!!!!

Med STARK betoning på Musik STUDIO relaterade frågor.

M.a.o

Om du undrar i vilket frekvensregister en Cello ligger i är detta rätt ställe.

För att bara prata S**T och skriva av dig kan jag rekommendera

Mötesplatsen

Lunarstorm

Match.com

Sockerdricka.nu

Skrivmaskinen.se

Postat

Kolla om det inte finns ett forum för dom som är i nivå med Ingmar Bergman eller så...

Jag vill bara göra människor glada.

Postat (redigerat)
Gör du det då?

Jag tror det eftersom det är så många som skriver, och de flesta är positiva

till skillnad från dig. Vad tycker du för övrigt om Terry Jacks?

Redigerat av SadamJR
Postat

Kolla om det inte finns ett forum för dom som är i nivå med Ingmar Bergman eller så...

Min uppfattning är snarare att det är ett forum för musiker, och att det givs

utrymme för att skriva om allt möjligt.

Postat
de flesta är positivatill skillnad från dig.

Det var som fan! Vilka inlägg i den här nördtråden parallelliserar du med mina åsikter?

Postat
Min uppfattning är snarare att det är ett forum för musiker, och att det givs

utrymme för att skriva om allt möjligt.

Studioforum: Mikrofon, hörlurar, ljudteknik, inspelning, ljudkort.

Studio riktar sig till dig som komponerar, arrangerar och producerar ljud/musik

Ingen här har väl emot att man ibland spånar iväg med trådskapandet? Det mesta är roligt. MEN 90% av dina trådar handlar om bästa och sämta i alla konstigaste kategorier jag läst. Både Valle och jag skapar trådar som är åt helvete men vi kommer oxå med studiorelaterade trådar.

Dina liknar fjortislunarstorm vad som är bäst och sämst!

Aja.... 🙂

Postat
Det var som fan! Vilka inlägg i den här nördtråden parallelliserar du med mina åsikter?

Förstår över huvud taget inte vad du menar. Vad betyder parallelliserar?

Postat
Studioforum: Mikrofon, hörlurar, ljudteknik, inspelning, ljudkort.

Studio riktar sig till dig som komponerar, arrangerar och producerar ljud/musik

Ingen här har väl emot att man ibland spånar iväg med trådskapandet? Det mesta är roligt. MEN 90% av dina trådar handlar om bästa och sämta i alla konstigaste kategorier jag läst. Både Valle och jag skapar trådar som är åt helvete men vi kommer oxå med studiorelaterade trådar.

Dina liknar fjortislunarstorm vad som är bäst och sämst!

Aja.... 😄

Din svenska är förfärlig. Vem har sagt att du och Valle bestämmer över detta forum?

GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Här är en mycket intresant låt inom denna genre. Vet inte om det berättaren

är en sjuk människa, eller författaren av ett självmordsbrev.

Terry Jacks - Seasons In The Sun Visit My Website

Originalet är skrivet av Jack Brel!

Tror knappast att det är ngt av ovanstående!

www.myspace.com/anderslindqvist

Missing Heartbeats

Det är min hyllning till Lennart Lundström.

Svåraste text jag skrivit.

GIGAN

Redigerat av GIGAN
Postat

Intresant tråd man ska inte glömma döden bara för att den kan verka obehaglig. Vi har alla förlorat någon.

Det enda jag kan komma på på rak arm är, Tell Laura I love her och Mister ambulance driver med Flaming Lips

Postat
Förstår över huvud taget inte vad du menar. Vad betyder parallelliserar?

Ja, vad menade du med att "de flesta [i din nörd-tråd] är positiva till skillnad från [mig]"?

Postat

Om nu detta är ännu en nördtråd så bryr jag mig inte. Dom som har varit i dödens närhet vet att allting inte heller behöver vara så allvarligt. Dessutom kan ibland musik vara trösterik.

Postat
Din svenska är förfärlig. Vem har sagt att du och Valle bestämmer över detta forum?

Då förstår du inte vanligt "svenskt skitsnack"

Ingen av Valle eller mig bestämmer över detta forum. VART har du läst det? Kanske DIN svenska är inte top notch?

Hur som helst så kvarstår mitt tycke om dina trådar!

Postat (redigerat)

Jag fattar inte vad problemet är?

Visserligen är det ett studio forum,och den här tråden kanske mer handlar om texter,men det brukar ju höra i hop med att skriva låtar eller?

Och även om man inte skriver texter så finns ju allt detta i instrumental musik med.

Sedan har människan alltid sjungit om död och elände,sin egen eller andras, olycklig eller lycklig kärlek.Livets motsatser helt enkelt+ allt det andra som ryms i människors liv.

Man skriver ju ändå om saker som berör en själv eller som man vet kan beröra andra

Alla känner ju till Tom dooly(lite osäker på stavelsen)den låten handlar ju om en avrättning.Hur kul är det?

Men fortfarande sjunger man den sången i skolorna.

Den skall vara sann efter vad jag hört,jag tycker själv den är kass men uppenbarligen finns det något i den som bara vägrar att dö.

Det är ju något att fundera på

Jag tycker väl inte att man skall analysera texter för mycket,en sak är i allafall säker och det är att det finns musik och texter nog för att täcka alla behov.

Men även Döden har sin plats i livet.

Oj orden bara flög,måste genast ta en kopp kaffe he he 😄

Redigerat av Toshi
Postat

Jag tror inte att det finns några paralleller överhuvud taget med dina åsikter i och med att du inte haft några ännu(i denna tråd). Det enda du har gjort är att du har framfört en fråga som för övrigt är oerhört irrelevant.

Att fråga någon om han gör någon annan glad kan väl knappast denne person ge dig svar på. Fråga dem som svarat i tråden istället, eller låt bli att skriva något alls. Du borde veta bättre.

Nörd tråd eller inte, du hittade ju hit trots allt.

Postat
Att fråga någon om han gör någon annan glad kan väl knappast denne person ge dig svar på. Fråga dem som svarat i tråden istället, eller låt bli att skriva något alls.

Din skarpsinniga insikt bländar mig... Då frågar jag dig istället (du har ju svarat i tråden):

Gör sign. SadamJR dig glad?

Postat (redigerat)
Din skarpsinniga insikt bländar mig... Då frågar jag dig istället (du har ju svarat i tråden):

Gör sign. SadamJR dig glad?

Nej, jag har inte känt mig speciellt glad av honom/henne. Men det är inga andra forum medlemmar som förmedlar den känslan heller, så det är inget unikt just för SadamJR.

Jag håller med till viss del att många trådar kan te sig rätt onödiga men det är inte upp till oss att avgöra om de är godkända eller inte.

I detta fall får administratörerna av detta forum gå in och stänga samt ta bort trådar som strider mot STUDIO's grund fundament.

Det är ingen idé att forum medlemmar agerar någon sorts forum ´polis´, det skapar knappast någon bättre stämning. Det är min åsikt i alla fall.

Redigerat av Pesek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.