Jump to content
Annons

Midi Control i Cubase SX2


Polder

Recommended Posts

Kör en remote från min yamaha motif till cubase SX2.

Nu har jag spelat in några spår men jag hittar ingenstans där man kan ställa in reverb send, chorus send eller insert send... Vart i helskotte har de tagit vägen????

Det finns ju inte vid mixern eller vid track... Vart hittar jag det? Hjälllp!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får en svag känsla av att han vill styra Motifens interna effekter, men det kanske är fel?

Om det nu skulle va så, så ska det gå mha sysex-grejer. Borde finnas nån "control panel" (eller vad nu Cubase-folket kan kalla dett) för synthen att ladda in i Cubase så att du kan komma åt de olika parametrarna.

Tiden när seq-program hade enkel midi-kontroll över de flesta parametrar i en synth har försvunnit eftersom syntharna blivit mer och mer komplexa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är Motiff'ens interna effekter du vill styra så får du gräva ner dig i SySexprogrammering.. Men om du har SX 3 kan jag visa dig hur strängen ska se ut för att synten ska reagera på andra kommandon än Controllers och Patchbyte.

och dessutom hur du kan sätta ihop en devicecontroller i programmet för att lätt kunna hantera sysex-strängarna via tryckknappar och sliders m.m.

Det var rejäl huvudvärk innan det funkade..men å andra sidan går det att komma åt VÄLDIGT mycket grejer via sysex i motiff'en..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...