Jump to content
Annons

Recommended Posts

OzzY (oregistrerad)
Postat

Blev helt upprörd hur Tor Bruce kunde "dissa" förmodeligen ett av det bästa och billigaste inspelningsprogrammen och kalla det "Anorlunda inspelningsprogram" som rubrik. Detta är ju faktiskt ett av de mest stabila programmen som finns på marknaden. Detta program borde Studio snarare göra en hel art. serie om istället för att skriva texten så att man tolkar Cubase, Protools etc. som bättre alternativ. De flesta studior har ju dessutom detta prog.

OzzY

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
Blev helt upprörd hur Tor Bruce kunde "dissa" förmodeligen ett av det bästa och billigaste inspelningsprogrammen och kalla det "Anorlunda inspelningsprogram" som rubrik. Detta är ju faktiskt ett av de mest stabila programmen som finns på marknaden. Detta program borde Studio snarare göra en hel art. serie om istället för att skriva texten så att man tolkar Cubase, Protools etc. som bättre alternativ. De flesta studior har ju dessutom detta prog.

OzzY

Har inte läst artikeln och det är tråkigt om Reaper skrivs ned.

Men Reaper finns inte i dom flesta studios. Där dominerar fortfarande Cubase, Logic och Pro Tools.

Och tittar man på större kommersiella studios så dominerar Pro Tools HD fortfarande.

Postat
Har inte läst artikeln och det är tråkigt om Reaper skrivs ned.

Men Reaper finns inte i dom flesta studios. Där dominerar fortfarande Cubase, Logic och Pro Tools.

Och tittar man på större kommersiella studios så dominerar Pro Tools HD fortfarande.

Tidningen heter hemstudio för alla.

Åke

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ok, då kanske Reaper finns i det flesta hemmastudios...

EDIT: Studio för mig är en sådant däringa stor grej med stoooort mixerbord och bra akustik och en massa dyr utrustning.... därav min reaktion.

Sorry, mitt fel.

Redigerat av drloop
Postat
Ok, då kanske Reaper finns i det flesta hemmastudios...

EDIT: Studio för mig är en sådant däringa stor grej med stoooort mixerbord och bra akustik och en massa dyr utrustning.... därav min reaktion.

Sorry, mitt fel.

Personligen tror jag att ett nedladdat FL Studio XXL är vanligast 😛

OzzY (oregistrerad)
Postat

Är inte riktigt så jag menar Reaper är ett riktigt kanon prog. som dessutom inte kostar många kronor att använda (därav har de lyckats komma ut så bra). Jag säger inte att det är större än Pro Tools etc. Jag menar dock att det enligt mitt tycke är ett perfekt inspelningsprogram som passar perfekt för en hemmastudio och inte bör avfördas som "anorlunda".

Testa själv (vilket jag inte tror att art.författaren ens gjort) på http://www.reaper.fm/

OzzY

Postat (redigerat)

Jag tycker inte att han sågar programmet bara för att han kallar det anorlunda, anorlunda är ju inte likställt med dåligt.

det är litet och billigt vilket skilljer sig från övriga program och det låter ju positivt i mina öron.

sen är det ingen artikel utan en notis under "nya prylar" dår läsarna tipsas om nya program, micar, pedaler osv. som kan vara intresant för läsarna att kolla upp närmare.

Redigerat av sixties

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.