cean (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Hej allihopa! Jag har ett dilemma som jag hoppas få hjälp med. Det är nämligen så att jag har hemma programmet Sonar XL 2.2 som jag vunnit i en tävling. Problemet är att allt är på engelska, och jag förstår inte så mycket av instruktionerna. Så därför undrar jag om någon vet hur det fungerar, eller om ni har några tips på var jag kan få hjälp. Tack 😠
android Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Uj.... Jag vet hur det fungerar, men om du försöker ställa lite mer precisa frågor så är det lite lättare att svara. Vad är det du har problem med?
cean (oregistrerad) Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Hej! Jo, grejen är den att jag inte alls har fattat hur jag ska spela in musik överhuvudtaget. Det är hela processen till skapandet av musik som jag ej fattar. Men eftersom du vet hur programmet fungerar så kanske du kunde hjälpa mig på något sätt.
MusicGene Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 (redigerat) Det finns böcker att låna på biblioteket om Sonar och sequencerinspelning. Hör med dom. Det finns nog ingen som har tid att i detalj översätta manualen till svenska här på forumet 😄 för att sammanfatta så använder man en sequencer (som t.ex Sonar) genom att spela in antingen ljud (audio) eller MIDI (synthdata - t.ex från klaviatur) och kan ställa in volym och olika effekter (kompressor/volym/reverb) på ljuden. Redigerat 15 december 2004 av MusicGene
android Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Kolla runt lite här på forumet också, så att du lär dig viktiga termer som: -MIDI -Audio -DX -DXi -VST -VSTi -BPM ........?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.