CitizenKane (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Vilka förslag har ni? Det måste finnas ett jobb där man reser från land till land, världsdel till världsdel och stannar en längre tid och får hyfsat betalt... Vill gärna ut och resa, utforska världen men måste kunna tjäna mitt levebröd under tiden 😠 Känns lite försent att fråga syo eller nått, man har blivit för gammal =P
Claes Holmerup Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Artist...? 🙂 Reseledare är väl ett alternativ, men jag tror inte att det är så överdrivet bra betalt... Politiker torde vara det som är tveklöst bäst - så mycket som de reser på skattebetalarnas bekostnad - och med bra pensioner även om de är i arbetsför ålder och får ett annat jobb efter den politiska karriären... 😠
Johan Royen Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 De flesta jobb jag kan komma på där man får resa kräver utbildning, typ fotograf eller så. Ett alternativ är ju annars att fixa jobb på plats, exempelvis som engelskalärare om du planerar att resa till länder där det finns behov av sådana. Exempelvis betalar universitet i Vietnam ca $5/h + visum och boende (enl. Lonely Planet). Kanske inte låter så mycket, men $40/dag går absolut att leva på om du inte har tänkt dig en riktig lyxsemester.
PerkaBalo Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 fanns ett för ca: 1år sen.... jobb på en kryssare som gick, ja inte värden runt men väldigt stora delar av den iallafall. men jag kan inte tänka mej att dom sluta köra den, så på nåt sånt kanske!
insolitus Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Ambassadör. Ordet ligger fint i munnen också... 😏
MusicGene Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 är man ambassadör sitter man ju fast i ett land. frilansjournalist kanske?
Kringlan Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Fudnerar själv på att åka omkring som gatumusikant i europa...
ThomasJ Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 pm du blri en riktig bra (alltså riktig bra) dj eller artist så lär du få resa mycket + att du får jobba med livets njutning;Musik:P
ThomasJ Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Fudnerar själv på att åka omkring som gatumusikant i europa... typ spela dragsoel o mungiga.. det hänger jag på😏
osiris Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Fudnerar själv på att åka omkring som gatumusikant i europa... typ spela dragsoel o mungiga.. det hänger jag på😛 Where do I sign in!? 🙂
VacUm Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Jobba på båt har jag varit grymt sugen på. Lär vara slitigt men måste va kul som fan.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 (redigerat) finns gott om volontärjobb med mycket resor med i bilden. Kolla med olika hjälporganisationer, t.ex Svalan eller ubv. och så gör du ett handtag för folket i diket istället för att nuke:a din lever med tulfri sprit på en glassig båt. Redigerat 13 december 2004 av maxmaxmax
android Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Forskare får åka runt rätt så mycket på olika konferenser och så... Verkar trevligt tycker jag.
ThomasJ Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 arkielog (eller hur det nu stavas) e ju ett alternativ:P
MusicGene Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 varför inte bli ekonomiskt oberoende och kunna strunta i monitära angelägenheter?
ThomasJ Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 eller gå i kloster o leva i celibat.. sen kan du resa runt o föra religonen vidare
hammagrella Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 arkielog (eller hur det nu stavas) e ju ett alternativ:P Du har sett för mycket på Indiana Jones. Jag gissar att en arkeolog hänger mer på Kungliga Biblioteket och Naturhistoriska än han blir skjuten med giftpilar i ett inkatempel.... 😉
Kill All Autotuner Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 (redigerat) Flygvärdinna, spion, legosoldat..... 😆 Knarkkurir , människosmugglare , Pirat , turist (som lånar plånböcker) ........ 😄 Redigerat 15 december 2004 av Kill All Autotuner
Nudel af Ludenben Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Jag vill bli gycklare!!! 😏 ...eller hycklare kanske... ...hmm...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.