Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det finns de som menar att metall-puffskydden kan ge ringningar vid vissa frekvenser och att nylonskydden därför är bäst. Sedan finns det andra som menar att nylonskydden stjäl lite grand mer diskant än metallskydden gör. Nylonskydden har funnits sedan tidernas begynnelse, medan metallskydden började komma för kanske 10 år sedan eller något. Båda fungerar utmärkt.

Den mest uppenbara skillnaden är nog att det är lättare att diska av metallskydden om det skulle behövas...

Det bästa puffskyddet verkar dock svenska Mikrofonen ha utvecklat.

Postat
Det finns de som menar att metall-puffskydden kan ge ringningar vid vissa frekvenser och att nylonskydden därför är bäst.

+1

Framförallt billiga kopior. Jag kör nylon och kommer nog fortsätta med detta tills jag dör...

maart (oregistrerad)
Postat

jag kör också nylon, mest för att det var billigast. som redan sagts funkar det lika bra så länge man inte köper nån specialvariant. men då blir det lite andra priser också...

Postat
Sen har jag hört bra saker om Mikrofonen.se puffskydd som är en tredje typ.. Har dock inte hunnit testa själv eftersom det är ett smalt sortiment.. Kolla in http://mikrofonen.se/prod_studio/P110.html

Det var ju det jag länkade till också... 😛🙂

Postat

Ajaj.. Sorry.. Snabbläste bara... 🙂 Ja ja men då är vi minst 2 som har hört att det ska vara bra då. 😄

Det var ju det jag länkade till också... 😎😛
Postat

Använder metall. För att jag vill kunna göra rent dom osv. Har aldrig upplevt något konstigt.

Postat

Elof testade väll lite puffskydd samtidigt som han gjorde micktestet? Kommer dock inte ihåg i vilket nummer det va, kommer inte heller ihåg hans slutsaster på rak arm 😎

MVH

Anders

Postat

Gizmozis skrev om elofs test. Elof gillade inte metalvarianten och efter att ha hört testen bytte jag ut mitt metal från Jam mot ett K&M i nylon.

Jag tycker att det är bra men egentligen skulle jag villja klara mig helt utan för det tar definitivt bort en del av framför allt diskanten. Har därför laborerat en del med pennor och vinklade mickar och lite större avstånd för att inte hamna off axis för mycket. Har dock kommit fram till att för riktigt närmickad sång behöver man ett puffskyd.

Jag tror att mikrofonen har tagit fram en variant av puffskydd som inte färgar ljudet så mycket som andra puffskydd men det har jag aldrig testat.

Postat

Den fyller flera andra bra funktioner. Det är inte bara för att det inte går.

Du slipper saliv mm i micken. Vilket den inte skulle mås å bra av.

Förlänger livslängden.

Håller den bättre skick.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.