Jump to content
Annons

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat
Den bäste sångaren är ju den som har mest lyssnare.

Jaså?

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Trodde det knappt existerade någon som minns den grekiske smörsångaren idag. Fick ju höra en del av hans låtar när jag växte upp hemma.

sen existerar ju vi som inte direkt MINNS honom men bläddrat förbi en och annan Demisskiva i beg.vinylbackar... ett gäng gånger

Postat
sen existerar ju vi som inte direkt MINNS honom men bläddrat förbi en och annan Demisskiva i beg.vinylbackar... ett gäng gånger

oj, missade ämnet, sorry! bästa sångaren var det ju. ok håll i er; Bob Marley, Billy Gibbons(ZZtop) eller Growling Tiger! (kalinda/kalypso sångare från trinidad. Riktigt bra, och vilka körer...)

Postat

Kvinnliga sångare

Lisa Gerrard

Suzanne Perry

Enya

Sarah Brightman

Beth Gibbons

Elizabeth Fraser

Caroline Lavelle

Loreena McKennitt

Manliga Sångare

Neil Tennent

Brendan Perry

Boy George

Kurt Cobain

Postat

Vore kul om det följde med lite länkar till favoriterna. Blir enklare att

kolla in dem man inte känner till. Vet att jag upprepar mig.

Skruven (oregistrerad)
Postat

Stevie ray vaughan

Postat

Minnie Riperton (död), Ben Gibbard och så tycker jag att Elvis hade den bästa rösten när han levde. Tre helt olika sångare..

För er som missat Minnie Riperton så var hon en sångerska på 70-talet som kunde ta onormalt höga toner, rätt stört men grymt bra. Lyssna här:

Postat

Håller med den som tycker att det är att jämföra favoritmat, men here goes

Tom Waits

Feist

Ella Fitzgerald

Damien Rice

Postat
Håller med den som tycker att det är att jämföra favoritmat, men here goes

Tom Waits

Feist

Ella Fitzgerald

Damien Rice

var är länkarna din lata djävul - dricker cider.

Postat (redigerat)
var är länkarna din lata djävul - dricker cider.

Look whos talking.

Kom på två till.

Båda var/är otroligt nyskpande och originella i sin sång.

Don Henley

John Fogerty

Redigerat av Piccazzo
Postat (redigerat)
Look whos talking.

Kom på två till.

Båda var/är otroligt nyskpande och originella i sin sång.

Don Henley

John Fogerty

Bra namn, gillar båda två, men nog vet du vad jag menar.

Du tilllhör väl inte dem som skrattar åt sina egna skämt också?

Skål.

Redigerat av SadamJR
Postat
Dalbello? Har hon gjort något efter Tango-plattan?

Japp. 10 år senare kom "whore". Den passerade nog ganska obemärkt, men är bra. Sen dess har det dock varit toktyst.

bobbish (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Okej, lite mainstream.

Men Chris Martin i Coldplay kan faktiskt sjunga jävligt bra.

Duktiga musiker också. Lite tråkigt, och finns bättre sångare.

Men tyckte han var värd att nämnas, och James Hetfield från Metallica.

Hans röst är faktiskt ganska stadig igen, men den var ju som mest klockren i vevan kring black album när den pajade!

Redigerat av bobbish
Postat

Jag tycker iof att det är ointressant att försöka nå någon konsensus angående vem som är bäst. Jag tycker ni har gett underbart bra exempel på fantastiska sångare i den här tråden. Tycker egentligen att alla av dom som ni har nämt och som jag känner till, från Minnie Ripperton till Brian Johnsson är fantastiska. Sång är inte idrott och inte heller mätbart på samma sätt.

Jag vill ändå ge några exempel på bra sångare och sångerskor som jag tror inte redan har nämnts i tråden.

Liz Frazer & Paul Buchannan

Paul Buchannan som bäst

Cathal Coughlan

In a Lifetime två bra sångare där

Ritchie Havens

Jag säger inte att någon av mina klipp är bäst men kanske fick någon nya tips på artister även om de flesta av er redan har hört både Bono och Kate Bush

Postat
Trodde det knappt existerade någon som minns den grekiske smörsångaren idag. Fick ju höra en del av hans låtar när jag växte upp hemma.

Ja, upptäckte själv honom för några år sedan. I synnerhet hans band Aphrodites Child som är bland det coolaste jag sett. Ett riktigt all star band från grekland får man säga. Länkar ett klipp på tuben. Lägg märke till Vangelis på orgeln och på det mäktiga skriket 1:43.

http://www.youtube.com/watch?v=JulcxO8t9lE...feature=related

Postat

Det går ju inte att kora nån vinnare, men några till att lägga till de nominerade:

Roy Orbison

Johnny Cash

Dusty Springfield

Marvin Gaye

Josh Homme

PS kolla "Les Fleurs" med Minnie Riperton, den är tusen gånger bättre än "Loving You".

Jag tappade länkarna efter att min session löpte ut och originalposten försvann, så ni får leta lite själva...

/Andreas

morgonte (oregistrerad)
Postat

Ni har fel allihopa! 🤪😛

Världens bästa sångerska är

Fast dom här är inte dåliga dom heller

Claude Jeter

(Kul inspelning från tysk tv!)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.