Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag vill prova på att göra musik via PC. Skaffat utrustning via Blocket, och har därmed dålig/ingen tillgång till support och manualer.

Behöver hjälp att komma igång, t ex att få enheter att kommunicera mm.

Mot ersättning, förstås.

m v h

Annons
Postat

Du kan ju alltid googla?!

Är nog billigare.

Manualer fins ofta som pdf.

Men det skall du inte behöva om du kör med betalad licens på mjukvaran.

Du klarar nog dig fint med att få hjälp av detta forum.

Vad för enheter är det du skall få att prata med varandra?

Postat

Manual för ditt ljudkort med bilder och installationsmanual och allt.. http://www.esi-audiotechnik.com/download/E...li@-English.pdf

Och här drivrutinen för 32 bit XP http://www.esi-audiotechnik.com/download/E...Juli@-v1_20.zip

Börja där.. Efter att du installerat ljudkortet så kan du ta dig an Cubase 5.. Där bör du ha fått med en tjock manual samt en installationsmanual annars har du inte fått rätt program (piratkopia ajabaja!!)

Lycka till!

Postat (redigerat)
Hej!

Jag vill prova på att göra musik via PC. Skaffat utrustning via Blocket, och har därmed dålig/ingen tillgång till support och manualer.

Behöver hjälp att komma igång, t ex att få enheter att kommunicera mm.

Mot ersättning, förstås.

m v h

Tjena, kommer du och hämtar mig i bagarmossen och skjutsar tillbaka mig sedan så gör jag det gratis.

Du kan nå mig på 070-8888548

eller critza@gmail.com

Mvh Christer

PS du får bjuda på mat också =)

Redigerat av cRiTza
Postat

Pillade, tweakade och joxade och fick ljud i prylarna en sen kväll. Men trots en latency på 1 ms, är det omöjlig fördröjning att spela med. Kom i kontakt med cRiTza som lovade hjälp, men innan vi hann bestämma tid, hann jag sabba datorn. Jag har alltså inte kommit igång med PC-musicerandet, vilket ligger på is tills datorn frisknat till.

Tack för omtanken att du frågade!

m v h

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Pillade, tweakade och joxade och fick ljud i prylarna en sen kväll. Men trots en latency på 1 ms, är det omöjlig fördröjning att spela med. Kom i kontakt med cRiTza som lovade hjälp, men innan vi hann bestämma tid, hann jag sabba datorn. Jag har alltså inte kommit igång med PC-musicerandet, vilket ligger på is tills datorn frisknat till.

Tack för omtanken att du frågade!

m v h

Hej Jumjum.

Har du fått ordning på PC?

Jag bor på Värmdö och kanske kan hjälpa dig om/när du får fart på datorn.

GIGAN

Postat

Vilket trevligt ställe det här är!!! Flera stycken som handgripligen erbjudit sin hjälp (och andra med, för den delen).

Om jag får någon kontaktinfo om dig GIGAN, hör jag av mig när jag fått liv i datorn.

mvh

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag misstänkar att du har hörlurarna i ditt vanliga ljudkort eller?

Allt ljud måste gå igenom ditt ESI ljudkort annars uppstår ohygglig latency.

Postat

Om det verkligen är 1 ms latency så är det nog inga problem. Men en del ljudkortsmixers visar felaktiga värden.

Man kan ju tänka sig hur det är att spela gitarr t ex; Står du 1 m från gitarrförstärkaren har du minst 3 ms latency (ljudet färdas 340 m/s), folk brukar kunna spela gitarr på längre avstånd från sina förstärkare än så ☺️

Postat
Jag misstänkar att du har hörlurarna i ditt vanliga ljudkort eller?

Allt ljud måste gå igenom ditt ESI ljudkort annars uppstår ohygglig latency.

Hade först en latency på 75 ms, vilket senare av något jag gjort blev 1 ms. Fördröjningen jag dock hörde var ohygglig, så du har nog rätt, drloop. Men det här är bara en av många saker som jag som nybörjare har problem med, och det är därför jag hänger här.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Jaså det är fler på det här forumet som bor på Värmdö, trevligt att träffas 😐

Värmdö i Sthlms skärgård.

Du med, eller vid Pite havsbad?

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.