Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En sak som jag gått och tänkt på ett tag är om man kan färga Kanalerna i mixern manuellt 🙂

Att de får vissa färger beroende på vad man länkar till kanalen/kanalerna vet jag men jag har aldrig sett en manuell funktion för det.

Är det helt enkelt så att Image Line har glömt bort det 🙂 ?

Annons
Postat

Nä.

Easy peasy.

Högerklick > Rename > klicka på färgrutan och ändra färg.

Postat
Nä.

Easy peasy.

Högerklick > Rename > klicka på färgrutan och ändra färg.

ja titta. det har jag inte sett förut, användbart användbart. tackar 😄

Postat

Mycket. Jag färglägger alla mina ljud, mixerkanaler och patterns så jag har koll på var trummor, pads, leads och övrig ligger.

• 1 månad senare...
Postat

Färgerna är mycket användbart, om man i huvudet har ett system för vilken sak som har vilken färg. Symbolerna kan annars fungera bra om man vill strikt köra med samma färg.

Postat

Nackdelen med symbolerna är att de är så jädra små så man ser inte skillnad på en hängpuka och en violin om man inte kör 480x320 upplösning på skärmen å det är inte heller snyggt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.