Cageman (oregistrerad) Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Hej alla - detta är jag: 36-årig västeråsare som spelat trummor sedan 1985; i runda slängar 24 år alltså. Visst har vissa år varit mer produktiva än andra, och de senaste fem åren har trummandet legat i svår dvala pga två fantastiska döttrars uppdykande (de har rätt till en pappa som inte bara jobbar, repar, sitter i sunkiga studios eller hänger på rockhak och dricker öl...) Jag har hursomhelst alltid varit en typisk "70talstrummis", med hjältar som Ian Paice, John Bonham och... ja, ni vet. Har provat på dubbla kaggar i omgångar, men det har aldrig varit min grej. Annars då? Svårt KISS-beroende sedan '82, avgudar Pete Townshends gitarrspel och låtskrivande. Just nu har jag tänkt mig ge mig ikast med ett trumset ännu en gång, för att se om de en gång riktigt goda chopsen sitter kvar... Om någon har behov av en trummis på halvseriös basis så hör av er!
DieHard (oregistrerad) Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Välkommen då! Ja med den förkärleken för KISS och 70-tal och trummis så kommer nog arocker dyka upp här i tråden om han inte har semester som också är stor KISS fan och trummis. Gillar själv mycket 70-tal men KISS har aldrig varit några större favvisar för mig. Vissa låtar mest bara.
GIGAN (oregistrerad) Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Hej alla - detta är jag:36-årig västeråsare som spelat trummor sedan 1985; i runda slängar 24 år alltså. Visst har vissa år varit mer produktiva än andra, och de senaste fem åren har trummandet legat i svår dvala pga två fantastiska döttrars uppdykande (de har rätt till en pappa som inte bara jobbar, repar, sitter i sunkiga studios eller hänger på rockhak och dricker öl...) Jag har hursomhelst alltid varit en typisk "70talstrummis", med hjältar som Ian Paice, John Bonham och... ja, ni vet. Har provat på dubbla kaggar i omgångar, men det har aldrig varit min grej. Annars då? Svårt KISS-beroende sedan '82, avgudar Pete Townshends gitarrspel och låtskrivande. Just nu har jag tänkt mig ge mig ikast med ett trumset ännu en gång, för att se om de en gång riktigt goda chopsen sitter kvar... Om någon har behov av en trummis på halvseriös basis så hör av er! Välkommen Cageman 🙂 Kul att du hittat hit! GIGAN
kolin Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Yes Kiss... käpte nyligen en Kiss Rock and roll over (neonklocka) till min studio. De blir enligt min mening aldrig nostalgi utan förevigt levande. Ha det nice på forumet. Kolin
Hellpig Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Yes Kiss... käpte nyligen en Kiss Rock and roll over (neonklocka) till min studio. De blir enligt min mening aldrig nostalgi utan förevigt levande. Ha det nice på forumet.Kolin Var hittade du en sådan cool pryl om man får fråga? Cageman: Välkommen! Om du erbjuder samarbete med att spela in trummor så kommer du nog att kunna få en del intresse kan jag tro 🙂 Rätt förtjust i KISS jag med, bara fram till 77/78 ungefär sedan gick det lite utför... enligt min smak.
sixties Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Välkommen på forumet från en annan västeråsare! visst var tidiga Kiss bra! annars är det mest punk och 60-tal för min del. har själv några ungar som gjort att jag mest spelar hemma men behöver du nån bassist eller enklare komp gitarrist så kanske jag kan rycka in. bor på Rönnby.
slejnard Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Välkommen Cageman! Forumet kan aldrig få för många KISS-fans 🙂
sadomachine (oregistrerad) Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Jamen välkommen...., forumet har alldeles för många Kissfans men ändå.. 😉
KaptenGnissel Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Hej och välkommen Cageman från en annan med rötterna i 60 och 70-talet. De som gjorde mest intryck på mig under denna tid var CCR, Sparks, Bowie och AC/DC. Ditt trum-erbjudande låter intressant. Vem vet, du kanske får en hel del att göra vad det lider. Det förekommer en del samarbeten på distans här på forumet 😎 //KG
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.