Jump to content
Annons

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)
Postat

Finns det nån bra plugg som reduserar brus från mickrofonen när man spelar in?

Eller är det nån som har nått annat tips om hur man blir av med det?

Annons
Postat (redigerat)

Hur kan folk komma med mer eller mindre vettiga förslag på lösningar utan att veta var problemet ligger? Dagens mickar brusar generellt mycket lite och borde inte vara ett problem så jag misstänker att något är fel i signalkedjan. Var är det för mic, preamp och ljudkort och hur är sakerna inställda är frågor man vill ha svar på innan man kan ge några vettiga förslag på lösningar.

Redigerat av Gilbert
Postat

Ett mycket vanligt problem är att folk inte tänker på att fläktljud o dyl från datorn spelas in om micen är i samma rum som datorn. Det är lätt att tro att det är brus från prylarna då - men som Gilbert säger, så blir det lättare att gissa rätt om man vet lite mer om prylarna som används.

Postat

Ge ett ljudexempel så ska jag (vi) ge ett råd efter det.. 😉

Ludde46 (oregistrerad)
Postat

HUr har du det med jordningen ?

Postat (redigerat)
Finns det nån bra plugg som reduserar brus från mickrofonen när man spelar in?

Eller är det nån som har nått annat tips om hur man blir av med det?

Öronplugg. Dock inte bra att sno från andra, så dessa måste man betala för!

😛😄😛😉🙂😄😛

Skämt åsido. Jag märker med mikrofonförförstärkare att när man kommer till 8-an av 10 ungefär och därefter så är det som om en dammsugare aktiveras. Innan dess brusar det nästan inte alls, men det är som att trycka på en brusknapp. Så har det varit på bägge mina externa ljudkort, kan vara så för dig också kanske? Passa nivån in alltså.

Redigerat av debatt
jensak (oregistrerad)
Postat

Löste det hela med att dra ner gainen på ljudkortet det var den som var boven i det hela och sen sen ökade jag lite på mixerbordet funka bra 😛

Postat

Kul, att det har löste sig så här långt! 😛

Läckert, precis som Gilbert vettigt nog förutspådde, alltså — fel i signalkedjan!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.