jensak (oregistrerad) Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Finns det nån bra plugg som reduserar brus från mickrofonen när man spelar in? Eller är det nån som har nått annat tips om hur man blir av med det?
Gilbert Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 (redigerat) Hur kan folk komma med mer eller mindre vettiga förslag på lösningar utan att veta var problemet ligger? Dagens mickar brusar generellt mycket lite och borde inte vara ett problem så jag misstänker att något är fel i signalkedjan. Var är det för mic, preamp och ljudkort och hur är sakerna inställda är frågor man vill ha svar på innan man kan ge några vettiga förslag på lösningar. Redigerat 24 juli 2009 av Gilbert
Claes Holmerup Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Ett mycket vanligt problem är att folk inte tänker på att fläktljud o dyl från datorn spelas in om micen är i samma rum som datorn. Det är lätt att tro att det är brus från prylarna då - men som Gilbert säger, så blir det lättare att gissa rätt om man vet lite mer om prylarna som används.
hegobald Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Ge ett ljudexempel så ska jag (vi) ge ett råd efter det.. 😉
Gilbert Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 HUr har du det med jordningen ? Om det handlar om brus så är det knappast en jordloop.
Valle Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Hur kan folk komma med mer eller mindre vettiga förslag på lösningar utan att veta var problemet ligger? Håller med!
debatt Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 (redigerat) Finns det nån bra plugg som reduserar brus från mickrofonen när man spelar in?Eller är det nån som har nått annat tips om hur man blir av med det? Öronplugg. Dock inte bra att sno från andra, så dessa måste man betala för! 😛😄😛😉🙂😄😛 Skämt åsido. Jag märker med mikrofonförförstärkare att när man kommer till 8-an av 10 ungefär och därefter så är det som om en dammsugare aktiveras. Innan dess brusar det nästan inte alls, men det är som att trycka på en brusknapp. Så har det varit på bägge mina externa ljudkort, kan vara så för dig också kanske? Passa nivån in alltså. Redigerat 25 juli 2009 av debatt
jensak (oregistrerad) Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Löste det hela med att dra ner gainen på ljudkortet det var den som var boven i det hela och sen sen ökade jag lite på mixerbordet funka bra 😛
Valle Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Kul, att det har löste sig så här långt! 😛 Läckert, precis som Gilbert vettigt nog förutspådde, alltså — fel i signalkedjan!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.