Jump to content
Annons

Är populärmusiken död? or just resting......................

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vill än en gång förtydliga. Många val är fantastiskt och det strävar vi nog alla efter. Jag tror dock att i vissa lägen behöver vi ett begränsat val och i synnerhet ju yngre man är. Om inte annat måste alla uppfostringsprogram på TV nu för tiden ha fel med hårda gränserer konsekvens och två val.

Det köper jag för att livet har varken konsekvens eller två val. Däremot vore det kanske bättre att låta barnen göra som dom vill?

Kanske vore dom då bättre rutsde för ett vuxenliv?

Tyvärr passar det kanske inte in i vår tidsplan och våra vuxna val.

Jag är ingen facist och jag stöder männskliga val men om jag får återknyta så tror jag inte att vi kommer att hitta en ungdomsdriven musikkultur idag på samma sätt som på tex 60-talet.

Är ändå oerhört tacksam för det som görs idag, både av unga och gamla.

Redigerat av DivineCo
Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat

Definiera "populärmusik" och "nyskapande" så kanske vi kan komma nån vart i diskussionen.

Visst fan finns det nyskapande musik, det är bara det att utbudet är så enormt numera att det är svårt att få en överblick. Trenderna är kanske inte heller så tydliga eftersom det spretar åt så många håll samtidigt. Skivbolagen har också sin del i det hela, dom väljer ju förmodligen "säkra kort" som går hem i stugorna framför nyskapande smala artister som ingen förstår sig på. Det är också den breda tråkiga musiken som får mest uppmärksamhet i media, jag håller tummarna för att musikbranschen som den ser ut idag snart dör i sina egna spyor.

En av mina gamla lärare hävdade att det inte gjorts något riktigt nyskapande sen Beatles. Konstigt, jag har aldrig hört Beatles grindcore- eller house-plattor. Är det nån som har ett ex? Måste ju vara grymma rariteter (Ebay!!1). 🙂

Skulle jag tippa en grej som man senare kommer se som en typisk "00-talet" grej är det väl auto-tunern (jo jag vet, den slog redan sent på 90-talet). Hoppas den går en plågsam död till mötes, jag hatar den. Men, nyskapande får man väl ändå kalla den, både som effekt och som hjälpmedel för mindre begåvade sångfåglar.

/Andreas

Postat
Definiera "populärmusik" och "nyskapande" så kanske vi kan komma nån vart i diskussionen.

Visst fan finns det nyskapande musik, det är bara det att utbudet är så enormt numera att det är svårt att få en överblick. //klipp klipp//

/Andreas

Det där håller jag med om, verkligen. Det är ju vansinnigt svårt att hitta rätt i bruset, tycker jag. Och jag tycker nog att det finns en del som är nyskapande men då handlar det inte alltid om musik som baserar sig på traditionella sättningar med gitarr/trums/bas/keyboard... men de finns också.

Postat
Jaså? Så du menar att du vill ha en förenklad värld och att det innebär kraft? Att det finns så mycket mer att välja på att det leder kraftlöshet? Och det påståendet bygger du på vad då? Och varför skulle det vara synd? För att det inte ser ut som du önskade att det gjorde? Vad har identitet med musik att göra? Eller menar du musikalisk identitet? Vad menar du med att det är lätt att söka på andra mindre bra ställen? Det som inte stämmer överrens med dina förhoppningar om hur det borde vara?

Tio frågetecken, ett hekto mongoloid.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tio frågetecken, ett hekto mongoloid.

Jamen vad trevligt att vi får sällskap av dig som ett hekto mongoloid. Välkommen. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.