Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Den senaste tiden har jag roat mig med att skriva lite pluggar...... Jag har själv funderat på att försöka få tag i en gammal stringsynth typ Mellotron eller Solina strings men tyckte det verkade vara för mycket bök att underhålla dom så jag gjorde ett surrugat istället.

STRINGER - heter stråkmaskinen med Mellotron, Emminent 310, Crumar Performer, ARP string ensamble och Korg Trident stråkar

ARPARATUS - är en arpeggioapparat för att få fram det där typiska 80-tals riffen. Instant Tanmgerine dream. Man spelar in några toner och sedan kan man transponera riffet genom att spela på en annan del av klaviaturen

PUFF & PYS - är ett surrugat för de där gamla trummaskinerna som jag älskar men tycker kostar lite för mycket.

Jag gjorde dem för att jag behövde dem själv.... men tycker det skulle vara kul om du också vill använda dem. Det är helt fritt (gratis) men jag vill gärna höra det du åstadkommer med dem och lägger gärna ut det på min hemsida.

Just nu ligger ett antal andra ideer på ritbordet i labbet.... och vem vet vad som snart kommer ut därifrån...... 😕

Var då.... ja men var då..... finns detta lab?

http://www.falkes.org/music

Redigerat av falke
  • 3 år senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.