falke Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 (redigerat) Den senaste tiden har jag roat mig med att skriva lite pluggar...... Jag har själv funderat på att försöka få tag i en gammal stringsynth typ Mellotron eller Solina strings men tyckte det verkade vara för mycket bök att underhålla dom så jag gjorde ett surrugat istället. STRINGER - heter stråkmaskinen med Mellotron, Emminent 310, Crumar Performer, ARP string ensamble och Korg Trident stråkar ARPARATUS - är en arpeggioapparat för att få fram det där typiska 80-tals riffen. Instant Tanmgerine dream. Man spelar in några toner och sedan kan man transponera riffet genom att spela på en annan del av klaviaturen PUFF & PYS - är ett surrugat för de där gamla trummaskinerna som jag älskar men tycker kostar lite för mycket. Jag gjorde dem för att jag behövde dem själv.... men tycker det skulle vara kul om du också vill använda dem. Det är helt fritt (gratis) men jag vill gärna höra det du åstadkommer med dem och lägger gärna ut det på min hemsida. Just nu ligger ett antal andra ideer på ritbordet i labbet.... och vem vet vad som snart kommer ut därifrån...... 😕 Var då.... ja men var då..... finns detta lab? http://www.falkes.org/music Redigerat 18 februari 2004 av falke
Björn Olsberg Postat 27 oktober 2007 Postat 27 oktober 2007 *host host* Dammar av denna tråd som var värd mer än att passera obemärkt. Puff & pys är en skön trummaskin, som får många bonuspoäng bara för namnet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.