Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Om gitarren är ganska ny kommer den troligen att låta bättre ju mer du spelar på den, skillnaden kan bli typ enorm...

Kompisen köpte för länge sen en Martin, den var jääävligt dyr då. Han hade sen förut en gammal stor och väl inspelad Bjärton akust. När han haft Martinen ett tag tyckte han den lät så tunt jämfört med den nya dyra Martinguran att han annonserade ut Martinen, inte värt pengarna tyckte han. Jag hörde också hur mycket sämre Martinen lät jämfört med Bjärtonen. Men ingen köpte den trots ett skapligt prisdump, så den blev kvar. När det gått drygt ett år kanske tom två?)hade Martingitarren fått en ton som var mycket större och vackrare än Bjärtonens. Sklinnaden var otrolig. Och Bjärtonguran hade inte ändrat ljud, den låter lika bra än i dag, fast inte lika bra som Martingitarren.

Spela ofta och hårt på Ibanesen kanske träet svänger in sig till det bättre.

Hejsan

Den är nog inspelad. Fick den som födelsedagspresent när jag gick på gymnasiet, så den är ju iaf 8 år gammal. Men bara för tydlighetens skull, jag anser inte att det är en dålig gitarr jag har. Tvärt om, den är helt OK. Men ljudmässigt så låter den lite metallisk, vilket många stålsträngad i den lägre prisklassen gör vad jag hört, Så det är säkert en del av priset. Men som jag sa, handduken hjälpte en hel del 🙂

MVH

Anders

• 1 månad senare...
Annons
Postat
Jag köpte själv en Furch D40-cmpost-18051-1248220048.jpg

Deras billigaste modell, tror MB har den för 6750:-.

Den har ett rikt ljud och är skön att spela på, jag hittade inget under 11000:- när jag provade ut gitarrer som jag gillade mer än denna.

Även jag kan backa det påståendet, dyrt ljud - diskret utseende. Alla som testat min har gillat den skarpt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.