debatt Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 Volymen på den alltså. Det har jag alltid önskat. Utan att musiken sänks vill jag ju tillägga. Varför? Jo, trots att jag sitter med slutna lurar märker jag att den känsliga MXL V67G-miken tar upp metronomljudet från hörlurarna. Cubase Essential 4. //:debatt
DieHard (oregistrerad) Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 Nej inte vad jag vet. Men annars är det ju bara använda något annat ljud som metronom istället t ex en virvel.
debatt Postat 21 juli 2009 Trådstartare Postat 21 juli 2009 Nej inte vad jag vet. Men annars är det ju bara använda något annat ljud som metronom istället t ex en virvel. Jag går igång på bastrumma. Kopplar in min gamla Alesis HR-16 och låter tempoknappen fladdra sådär hysteriskt mellan 101 och 102 bmp, för det är denna sångs tempo... 🙂
Memphis Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 (redigerat) Menyn -> Transport -> Metronome Setup -> Volyme Iallfall i Cubase LE, torde vara samma/liknande i ES4. Går i SX3 också vad jag vet så är antagligen standard i alla versioner. /M Redigerat 21 juli 2009 av Memphis
DieHard (oregistrerad) Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 Jaha ser där det gick tydligen. Använder ju aldrig den så.....
Metalrobban Postat 22 juli 2009 Postat 22 juli 2009 I SX3 går det ju också hålla nere Ctr och vänsterklicka på knappen Click för on och off. Då får man upp en metronominställningsruta. Så brukar jag göra. Vet inte om det funkar i alla versioner dock.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.