Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Volymen på den alltså. Det har jag alltid önskat.

Utan att musiken sänks vill jag ju tillägga.

Varför?

Jo, trots att jag sitter med slutna lurar märker jag att den känsliga MXL V67G-miken tar upp metronomljudet från hörlurarna.

Cubase Essential 4.

//:debatt

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nej inte vad jag vet. Men annars är det ju bara använda något annat ljud som metronom istället t ex en virvel.

Postat
Nej inte vad jag vet. Men annars är det ju bara använda något annat ljud som metronom istället t ex en virvel.

Jag går igång på bastrumma. Kopplar in min gamla Alesis HR-16 och låter tempoknappen fladdra sådär hysteriskt mellan 101 och 102 bmp, för det är denna sångs tempo...

🙂

Postat (redigerat)

Menyn -> Transport -> Metronome Setup -> Volyme

Iallfall i Cubase LE, torde vara samma/liknande i ES4. Går i SX3 också vad jag vet så är antagligen standard i alla versioner.

/M

Redigerat av Memphis
DieHard (oregistrerad)
Postat

Jaha ser där det gick tydligen. Använder ju aldrig den så.....

Postat

I SX3 går det ju också hålla nere Ctr och vänsterklicka på knappen Click för on och off. Då får man upp en metronominställningsruta.

Så brukar jag göra. Vet inte om det funkar i alla versioner dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.