Jump to content
Annons

Varför är Hillman alltid dubbad?


debatt

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Tycker det verkar vara jobbigt att synka, detta att prata in så att det stämmer med hans läpprörelser, eller vice versa att röra läpparna så att det hör ihop med texten han hör. Eller hur görs det rent praktiskt månntro?? Dubbat är skit, för det märks alltid, och det används ju såå mycket i Italien bl.a.

Hade det verkligen inte gått FORTARE att låta honom läsa de få repliker han gör i filmen på svenska??

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
märkte ingenting

😉

Men jag ser ju alltid mer på folks läppar än ögon när de pratar.

Läste i Illustrerad Vetenskap att östasiater till skillnad från västerlänningar mer ser på näsan än ögonen när de pratar.

Intressant fenomen!

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

😏

Men jag ser ju alltid mer på folks läppar än ögon när de pratar.

Läste i Illustrerad Vetenskap att östasiater till skillnad från västerlänningar mer ser på näsan än ögonen när de pratar.

Intressant fenomen!

Men varför tittar de på näsan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll är han igång igen. Måste säga att han är en riktigt bra skådis. Han

lurar i alla fall mig varje gång. Har han någon fan club?

Ser inte klokt ut. Jag är extremt känslig för sånt här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med tysk-samarbeten var ju typ standard även för filmatiseringarna av astrid lindgrens böcker. Krösamaja i Emil i lönneberga och Prussiluskan i Pippi långstrump är ju bara två exempel på tyska skådisar som fick dubbas till "fel" språk och därför ser helt kaiko ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är det dags igen. De eminenta dubbelaktörerna Hanns Zischler och Fredrik Ohlsson

framför sin paradroll som Josef Hillman i Beckklassikern "Pojken i glaskulan" TV4 21.30.

Talade inte Martin Beck själv tyska i några av filmerna? Där har de verkligen lyckats med

dubbningsarbetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missa inte; Hanns Zischler som Josef Hillman i vad som skulle kunna vara alla tiders

största rolltolkning. Beck, Sista Vittnet, TV4 21.30.

Jag tycker Beck är rätt ok att kolla på.

Mina bägge bröder och mor tycker däremot att det är den sämsta skit som gjorts!

Men du verkar frälst...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...