Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har sökt men inte hittat något.

Jag sitter mest och jobbar med MIDI i session view. Finns det något smidigt sätt att göra en MIDI-fil till en wav-fil direkt i programmet?

Så att jag slipper sitta med 40 mjukvarusyntar som äter av min dator och så jag kan hacka upp ljud, ala struttereffekter osv.

I Tracktion 2 är det bara att klicka på ett spår, då har man direkt alternativet "render track to audio". Man kan välja att ersätta MIDI-spåret med wav eller ha kvar båda.

Går detta att göra i Live? Jag har senaste versionen.

Tack på förhand

Annons
Postat

Annars får du väl bounca ut kanalen till en ljud fil.

Postat

jo det är klart att man kan spara ner ljudet till en wav och dra in det i Live sen.. Men det är ganska omständigt.

Det verkar som att Live hanterar ljudfiler annorlunda än andra program. När jag sitter med min wavfil vill jag kunna markera och ta bort lite hur jag vill. Men Live kör med nåt warp-system jag inte förstått mig på än. Går det inte att dra med musen över det stycke i filen man vill ha bort och sen bara trycka delete, som i många andra program?

Postat

Markera spåret och högerklicka. Det kallas Flatten. Du kanske måste va i Arrangement mode har jag för mig

Lycka till

Postat (redigerat)

Du klickar på bestämt Midi spår och väljer "Freeze Track" och sedan skapar du ett Audio track brevid. Det du sedan gör, är att enkelt dra över Midi clipet du önskar ha som Audio till det nyskapade Audio spåret som nu ligger intil.

Detta går även att göra i Arrangement mode.

Du kan självklart dra över alla clip du har i spåret.

Sen är det bara att köra med Midispåret Fruset , så om du känner att du vill göra ändringar i VST/VTi så är det bara att unFreeza.

Redigerat av Psyanid

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.