Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag undrar hur man på bäst och enklast sätt streamar ljud i Protools 7.4.2 från tex. YouTube.

Vore kanoners om någon skulle kunna beskriva hela processen. ☺️

/William

Annons
Postat (redigerat)

Dubbelt

Redigerat av chrisB
Postat (redigerat)

Hur då menar du?

Vill du spela in ljudet från en YouTube film in i Pro Tools?

Går inte.

Däremot kan du rippa YouTube ljudet med t.ex Audio HiJack Pro och sedan importera den till PT's

eller.

så stoppar du en mick framför datorhögtalaren och spelar in på ett spår i PT's.

Redigerat av chrisB
Postat

HAHA.

Postat

Finns siter du kan ladda ned filmerna från Youtube och liknande , Det går även att göra direkt i safari oxå för den delen

Oftast är det FLV format så du kanske måste konvertera om den eller exportera ut ljudet med VLC player.

Postat
Hur då menar du?

Vill du spela in ljudet från en YouTube film in i Pro Tools?

Går inte.

Däremot kan du rippa YouTube ljudet med t.ex Audio HiJack Pro och sedan importera den till PT's

eller.

Går Inte ????

Jag har alltid den analoga ljudutgången från min Mac kopplad till "alt src input" på min digirack 002:a. På så sätt är det lätt att lyssna på ljud från t.ex. internet eller Itunes genom att trycka in knappen "alt src to mon" bredvid volymratten. Till vänster om den finns knappen "Alt src to in 7-8" tryck in den och sen är det bara att spela in vad som kommer från Internet på en stereokanal med ingång 7-8.

Det hela går ju då genom en DA-AD omvandling så det är möjligt att få bättre ljudkvalitet genom att använda något specialprogram som laddar ner streamat material. Har man en digitalutgång på sin dator kan man ju även koppla den till- Spdif-ingången. På Macpro är den i Toslink-format (optisk) så då behöver man en Toslink-Spdif-konvereter. som till exempel denna hos Kjelleman

37412.jpg

Postat

Jack är ett bra förslag, men som sagt, fungerar inte på Pro Tools. Cubase och Logic däremot går bra.

Kanske kanske om man använder en vst-wrapper, men jag tror ändå på det. PTs fungerar inte som andra daws.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.