Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag är grymt sugen på att börja läsa någon kvällskurs i musikproduktion, dvs allt från akustik, inspelning med tillhörande förberedelser, mixning, mastering.

Är det någon som kan rekommendera något?

Jag vill helst läsa 1 ggr/vecka och en termin i sänder. Jag satsar dock inte på annat än att utvidga mig inom min hobby.

Kursen bör vara i Stockholm pga familj och arbete.

// Peter 😛

Redigerat av peddap
Annons
Postat

Har ingen erfarenhet och visst är det roligare att ha riktiga lärare och medstudenter. Men jag tror ändå att detta kanske kan vara ett alternativ.

Master Class

man kan dessutom få vägledning av lärare så vitt jag förstår genom att skicka in sina uppgifter. Jag vet personligen inte om detta är bra eller dåligt men hade jag haft tid så hade jag get det ett försök dessutom verkar det inte kosta skjortan.

Postat (redigerat)

Det finns faktiskt flera mycket bra föreläsningar på nätet. Har själv ett paket från lynda. Gick igenom alla grunder i Logic och det var det som fick igång mig överhuvudtaget.

+ att du kan göra det när du vill, ingen press.

Redigerat av Gäst
Postat
Har ingen erfarenhet och visst är det roligare att ha riktiga lärare och medstudenter. Men jag tror ändå att detta kanske kan vara ett alternativ.

Master Class

man kan dessutom få vägledning av lärare så vitt jag förstår genom att skicka in sina uppgifter. Jag vet personligen inte om detta är bra eller dåligt men hade jag haft tid så hade jag get det ett försök dessutom verkar det inte kosta skjortan.

Detta verkar vara något för mig.

Helst skulle jag dock vilja komma hemifrån för att lära mig. Det är då lättare att utbyta erfarenheter och diskutera saker. Sedan har jag svårt att fokusera hemma då jag har två barn på 3 och 6 år. Det blir bara kvällar och oftast är jag för trött för att få något bra gjort...

Ska fundera lite och se om det kommer fler intressanta svar 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.