Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Det kan vara en "Greco"

eller hur "Hellpig" 😛

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Postat

Tjena!

Jag har kollat runt lite, hittar ingen Greco utan Greco-Loggan..

Kollade en annan länk, Neck-Plate´en har gamla Epiphone gitarrer. Finns det andra som har samma plate?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det är en "Greco"

eller hur "Hellpig" 😛

Mvh

Björn

Postat

Well, jag antar att det där kan vara vilket no-name märke som helst... som redan sagt så har jag inte heller sett några Grecos (eller Burny eller Tokai etc) utan logga. Vilket inte motsäger att det är en sådan, antar jag. Burnie... du borde ju skaffa dig en Burny bas, hade ju varit helcoolt 😛

För övrigt - kollar man på Ebay så finns det ju alla möjliga japanska Gibsonkopior, somliga till o med som utger sig att vara äkta Gibsons...

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Ser ut att vara en Hondo, kan ju vara ett klipp nu för tiden men då när marknaden svämmade över av les paul cloner var det bara en billig kopia som man inte riktigt tog på allvar. Det fanns aria, santana, kasuga, duke, sigma, westminster crown, ibanez, harmony etc etc in i det oändliga. Många av dom var helt ok men ändå bara billiga kopior för en gitarrist på den tiden. Iofs så är förmodligen många av dom där märkena kult i daxläget och kanske till och med värda en slant.

Postat

Det var ju lite kul att frågan kom upp just i kväll då jag satt o skruvade ihop en strata o kollade på mina gamla reservdelar. Just en sån halsplatta hade jag. Jag tänkte (när jag såg den aha den gamla Aria) men när nån sa Hondo så vaknade jag till. För jag minns att jag slaktade ett antal Hondo på 90-talet och nån halsplatta kan kommit med. På 70-talet var Hondo skit men på 80-talet så var gitarrerna riktigt bra. Tyvärr vae det få som köpte dom pga ryktet.

Kolin

-

Postat (redigerat)
duke

Av alla gitarrer jag spelat på så var en duke den absolut sämsta. Den lät så fruktansvärt tråkigt och tunt, höll inte stämningen, var fruktansvärt oskön att spela på och var dessutom riktigt ful. Sen var den också i en lite mindre skala.. så alla grepp man försökte ta fick bara nästan plats.

Ja fyfan. Jag överdriver inte, den var verkligen riktigt, riktigt kass.

Redigerat av laxlaxlax
  • 4 veckor senare...
lapsteelg5700 (oregistrerad)
Postat

Hej! har ägt en likadan. den hade dock ett ljusgult plekrummskydd, kommer inte ihåg om volym rattarna var svarta som på din.kan tyvärr inte hjälpa till med fabrikatet men jag köpte den på hagström i växjö 1973,kostade 1000-1100kr

om nu det årtalet kan vara till någon hjälp. vad som stod på nån halsplatta kommer jag inte ihåg,enda namnet var det på trussrod skyddet =CUSTOM. bytte in den 1976 mot en LP jr-57(typ vinröd)och den kostade då 2600kr 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.