Tobbe Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Jag funderar kring att uppgradera min PC lite. Byta moderkort och processor. Jag har ett Digi 002 rack med PT 6.1. Har någon nått bra tips bortsett från det som står på Digis hemsida i from av rekomendationer/systemkrav. Jag funder främst kring P4/AMD och vad man bör tänka på när man skaffar moderkort till musikproduktion. /Tobbe Ps. Ja jag vet att mac är bättre Ds.
bonzo Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Jag funder främst kring P4/AMD och vad man bör tänka på när man skaffar moderkort till musikproduktion. Se till att så lite extra lull-lull som möjligt är integrerat. Nu är det väl svårt att hitta ett totalt strippat moderkort och man kan ju alltid avaktivera i BIOS eller trassla med jumprar på kortet, men saker som LAN-kretsar, grafik- och ljudkretsar brukar ha en tendens att ställa till problem.
dbd Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Ps. Ja jag vet att mac är bättre Ds. En rätt konfigurerad pc är minst lika bra.
Claes Holmerup Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Titta gärna in på mitt recensionsforum, så hittar du några välfungerande musikmaskiner. Till alla andra: Lägg gärna till era komponentval i PC som fungerar bra med musikapplikationer - så kan ni hjälpa andra med deras byggen. 😕
saverman Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Som sagt, se till att få ett moderkort med så lite integrerade tillbehör som möjligt. I övrigt skule jag tänka på att ta ett med S-ATA IDE, snabba minnen och en P4HT-processor. 133MB IDE-hårddiskar med så låg söktid som möjligt och med olja istället för kullager. Låter lite mindre. Hoppas det hjälpte dig lite på traven...
chrisB Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Ps. Ja jag vet att mac är bättre Ds. En rätt konfigurerad pc är minst lika bra. Absolut. Inga platforms krig/diskutioner här inte tack. Helt onödigt. Datorer är verktyg.
mikee (oregistrerad) Postat 27 februari 2004 Postat 27 februari 2004 (redigerat) kolla här... Best Desktops for PTLE all information du behöver om veta om vad som är bäst just nu på PC fronten.. /mike Redigerat 27 februari 2004 av mikee
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.