Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Sitter o jobbar med en låt i Cubase, snart klar o så börjar det såklart strula.. Virveln har börjat låta helt konstigt, o ja kan inte fatta vad problemet är. Har kollat över alla effekter osv så att de e inte e nåt fel på dom.

Ni kan lyssna här på vad som händer.

Det är bara när jag lägger till kicken som de blir så... ja fattar ingenting ☺️ Nån som har en ide?

Annons
Postat
Hej!

Sitter o jobbar med en låt i Cubase, snart klar o så börjar det såklart strula.. Virveln har börjat låta helt konstigt, o ja kan inte fatta vad problemet är. Har kollat över alla effekter osv så att de e inte e nåt fel på dom.

Ni kan lyssna här på vad som händer.

Det är bara när jag lägger till kicken som de blir så... ja fattar ingenting ☺️ Nån som har en ide?

Ligger det en sidechain från kaggen som kapar virveln?

Postat
Ligger det en sidechain från kaggen som kapar virveln?

Nää de gör ju inte det :S har kollat det redan faktistk.. ja fattar ingenting av de här...

Postat (redigerat)

Hmm.. de e nåt fel me kicken iaf.. för nu funkar inte automationen på det spåret heller :S Den har samma volym genom hela låten trots att jag ändrat så att den inte ska ha det... Kan de vara så att det är en bugg?

Redigerat av ramoand
DieHard (oregistrerad)
Postat
Kan de vara så att det är en bugg?

Japp det är bugg som sitter och tuggar och mumsar på din virvel att den låter konstigt. 🙂

Postat

Låter som att det är någon kompressor eller liknande som går in och styr signalen. Klipper det i nivåerna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.