Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Med med Mac och Logic 8? Har hört talas om processor "spikes" när den trådlösa musen/tangentbordet söker kontakt med datorn? Nån som kör trådlöst som har en uppfattning?

Annons
Postat

Det låter märkligt om det skulle vara problem med sådant på Mac. Jag har kört enbart trådlösa tangentbord och trådlösa möss på mina PC i ca 10 år eller något - och har aldrig haft någon påverkan på datorns prestanda av det. Det är ju en mottagare som kopplas in på USB - eller på vissa, så kopplas mottagaren till tangentbords- och mus-kontakterna. Det borde därför inte påverka ett dugg mer än trådanslutna prylar.

Numera är det ju t o m samma hårdvara i Mac och PC, så jag har svårt att tänka mig att det skulle vara några problem med Mac där...? 🙂

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag har kört två trådlösa set från två olika tillverkare och det bara packar ihop. Det första var ett MS för PC tror jag, funkade ett tag men det dog. Det andra är ett Logitech och då för mac men det börjar krångla det oxå. Spikes har jag aldrig varit med om faktiskt men dom dör dom jävlarna som sagt. Har Logic oxå.

Postat (redigerat)

har ett set från MS

musbatteriet höll i 14dagar

tangentbordet i över ett år.

--edit

PC

Redigerat av tordA
Postat

Jag kör Apples "tråd-tangentbord" då det trådlösa saknar de numeriska tangenterna på högersidan.

Men trådlös mus funkar iaf utan problem.

På den stationära kör jag den mest ordinära trådlösa Microsoft-musen i butikenoch en Logitech V470 Bluetooth-mus till den bärbara.

Batterierna i musen håller ca 5 månader, och jag använder mina datorer en hel del. :rolleyes:

Eftersom mina Varta-batterier från Clas Ohlson laddar upp på 15 minuter, så är 15 minuters 'downtime' ingenting för 5 månaders funktionalitet.

Postat

hola, ursäkta mitt korta och lite barnsliga svar.

jag borde såklart specifierat. det verkar som blåtand är problemet. jag tror att trådlöst med

en liten usb-sändare funkar lysande. blåtandmus och tangentbord på mac tycker jag funkar dåligt,

i fallet med tangentbord att det hänger upp sig ofta, och mössen att scrollhjulet slits ut fort.

min åsikt.

Emil

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.