Jump to content
Annons

Nya Wavespluggar

Recommended Posts

Annons
  • Svar 133
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
iGnu, DieHard & Valle:

Äger ni ett UAD-kort eller har ni ägt ett UAD-kort?

Har ett. Varför undrade du det?

Redigerat av DieHard
Postat
Cla och Uad-2 quad flexi är inte vad jag kallar en rättvis jämförelse.

men om du vill ha de tre UAD-pluggarna 1176LN, LA2A och LA3A samt inte ha någon begränsning på instanser, vad köper man då?

Vad var det får med prissystem du nämnde tidigare?

Jag menar hela systemet: att UAD kräver att du köper ett kort och sedan köper pluggarna löst. Tills den dagen du behöver fler instanser och får köpa ett nytt kort. Waves system är ju inte helt lysande heller då man måste betala en ilok, klumpsumma för pluggarna och sedan WUP när du byter system osv..

drloop (oregistrerad)
Postat
Ja, vad fan vet jag... Du kanske inte riktigt vet vad du ska få ut, eller hur du ska få ut samma resultat? Kanske försöker du få fejkad analog-dist genom en kompressor som inte är designad att återge fejkad analog-dist...

Orsakerna kan vara otaliga.

Jaha.

Jag konstaterar att mina kunskaper och erfarenheter är till ingen nytta och skall lägga mig ned och blotta min strupe för Valle.

Ber om ursäkt att jag är okunnig och inte lyssnar och förstår vad du menar Valle.

Skulle uppskatta om du kan lära mig hur jag skall göra så att jag slippar köpa dyra pluggar och kompressor.

Postat

Kan vi inte hålla "gratis och dyr-pluggar är samma sak"-snacket i valles orginaltråd?

Postat
Vilken bra idé!

Valle, hjälp oss nå dina nivåer!

Du, kameleonten! Det finns ingen anledning att du förnärmar mig och mitt arbete på det där sättet. Jag har aldrig utgett mig för att vara något/någon jag inte är — faktum är att jag säkert inte ens når upp till genomsnittet här på forumet när det gäller tekniker och kunskap. Att jag lyckas "ratta in rätt" ljud och mixar beror nog bara på en kombination av tur och år av idogt arbete med många timmar bakom varje projekt, snarare än att jag skulle vara någon dokumenterad superproducent.

Postat
Jag har aldrig utgett mig för att vara något/någon jag inte är — faktum är att jag säkert inte ens når upp till genomsnittet här på forumet när det gäller tekniker och kunskap.

Var inte blygsam nu Valle. Du säger det inte rent ut, men antyder ofta att du är en riktig klippa på både det ena och det andra. Och jag är den första att hålla med! Låtarna du länkar till i signaturen skriker kvalitet och storbolagskontrakt!

• 2 månader senare...
Postat (redigerat)

Demade dom här pluggarna och ställde dom emot mitt uad2. 1176an har dom ju lyckats ganska med men det känns som om det var

den dom lade ner allt jobb på, främst den blå. I reklamkvideon så snackar dom ju nästan bara om dom, nämner la2an i nån minut och då bara på körer o.s.v detta har nog mest att göra med att cla himself inte värderar den lika högt.

Men LA2A håller inte alls mot UAD2, har naturligtvis aldrig testat hårvaran, men UAD versionen har ju en viss mojo över sig. Den tar ju dist på ett visst sätt och är nästan som en smart multibandare i hur den komprimerar utifrån frekvenser för att få det så där perfekt mjukt som jag hört att hårvaran gör. Wavesversionen låter precis som vilken wavesplugg som helst fast med presets.

Redigerat av mietek
Postat

Tack mietek!

Jag letar själv efter en bra LA2-emulering som kommer i närheten av UAD's.

Har bara ett UAD-1 så det fyller man upp ganska snabbt.

Bara fortsätta leta då.

Postat

Ja alltså det är riktigt jobbigt! haha

Jag vill så gärna köra protools, men jag ORKAR VERKLIGEN INTE hålla på med mellowmuse.

Den funkar om man har tur känns det som, en annan dag med samma setup flippar den och ger helt fel värden. Tar alldeles för lång tid och dödar kreativiten.

Hade jättehöga förhoppningar på Wavespaketet, ville verkligen att det skulle kunna mäta sig med UAD men tyvärr.

Skulle kunna slänga upp A/B om jag hinner innan demotiden går ut. Men annars finns det väl fler som sitter på uad som kanske orkar.

• 2 veckor senare...
Postat
Frågade någon här på forumet en gång som använt Bomb Factorys pluggar och frågade vad han tyckte om deras versioner jämfört med UADs och han tyckte inte att BFs versioner var lika bra som UADs och föredrog att använda de senare.

Jag upplever samma sak.

Nej och vad har det med saken att göra? Tycker det är "ockerpriser".

Men lyssna på kortet först, prata sen. Det finns en väldigt god anledning till att många hyllar UAD. Jag tycker själv dom är riktigt roliga att jobba med. Det är nästan så det är svårt att få 1176:an att låta illa faktiskt. Den låter intressant nästan genom hela spektrumet. LA2:an är likväl en fröjd att skruva på. Cambridgen är ytterligare en riktig brakare, absolut en av de bästa EQ:na jag har jobbat med. Sammanfattningsvis låter det som man hade tänkt sig när man skruvar på UAD, efter kort tid - gång på gång. Latencyn är dock besvärlig om man sysslar med PTLE, ATA är ett skämt vissa gånger.

Nu har jag inte hört Waves version, men jag har svårt att tänka mig att den kan sätta emot faktiskt.

Postat

I alla plugg/"hårdvarukrig så passar denna film väldigt bra!

LÄNK

Precis så tycker jag att alla borde tänka.....

Postat
I alla plugg/"hårdvarukrig så passar denna film väldigt bra!

LÄNK

Precis så tycker jag att alla borde tänka.....

Det är ju ren sanning och absolut inget flum. "Sounds cheesy"? Mjäääää.... tycker jag inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.