Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur ställer man in så medhörningen inte sackar efter på ett saffire LE?

Kan mikrofonen ha med det att göra? ( ska hämta en kondensatormic jag beställt idag, men kör just nu med skräpig gammal dynamisk mick för nån hundring)

Jag frågade flera gånger när jag köpte grejerna om det skulle funka med medhörning och att spela in "what you hear" osv .. men inget fungerar.. har jag blivit lurad eller är det en inställningsgrej?

Vore oerhört tacksam för hjälp.. 😏

• 2 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

Nu har jag prövat allt.. Finns det inget som vet om det är någon inställning eller liknade i den medföljande programvaran för ljudinställningar typ?? Har prövat att ratta runt lite där men det gör jag inte igen utan att veta exakt vad som ska göras, tog mig en halv dag att få iordning på ljudet igen.. Jag börjar bli desperat! Snääälllaa! Någon hjälp mig! :rolleyes:

Redigerat av MrKarisma
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Använder du rätt drivrutiner?

Man använder inte windows drivrutiner för kortet utan Focusrites egna.

Har du tittat i mixermjukvaran som som följer med ditt ljudkort.

Redigerat av drloop
drloop (oregistrerad)
Postat

Sidan 12 och framåt i manualen beskriver hur du mixar mellan playback och dina ingångskanaler.

drloop (oregistrerad)
Postat

Och du har väl hörlurarna i ditt Focusrite ljudkort?

Postat

Antar det är samma problem som jag hade förut på mitt Focusrite Saffire. Kanalerna 5/6 är hörlursuttag, och det måste du ställa in kontrollpanelen/Ljud och Ljudenheter. Genom detta så kan du sätta in ett par hörlurar i hörlursutgångarna. Sedan måste du ha Focusrites drivrutiner inställt i din sequencer osv.

Hoppas det hjälpte =)

Postat

Låter konstigt det där. Jag har ett likadant ljudkort och aldrig haft problem med medhörningen. Det var bara att plugga in å tuta å köra. Är du säker på att du kör med kortets medhörning och inte ditt inspelningsprogram? det är den vänstra delen av ljudkortets mixer som kontrollerar medhörningen. Dra lite i dom spakarna å se vad som händer. Annars råder jag dig att kontakta affären du köpte det i, för det kan ju trots allt vara något fel på ditt kort.

• 4 veckor senare...
Postat
Sedan måste du ha Focusrites drivrutiner inställt i din sequencer osv.

Hoppas det hjälpte =)

Jättetacksam för hjälpen 🙂 Men jag undrar, vad är en sequencer? Är det Saffire-mixer-bords-programvaran? Isåfall, vilken av de ca 30 rattarna o knapparna ska man vrida/trycka på???

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.