Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

BFHerrorscreen.jpg

Inte jag som spelar, men jag har samma problem.

Datorn har varit på lagning i tre månader nu, men de har inte lyckats lösa det.

Någon som har sätt något liknande förut, hur löser man detta? 😆

Har nyaste drivrutinerna till grafikkortet.

Annons
Postat
BFHerrorscreen.jpg

Inte jag som spelar, men jag har samma problem.

Datorn har varit på lagning i tre månader nu, men de har inte lyckats lösa det.

Någon som har sätt något liknande förut, hur löser man detta? 😆

Har nyaste drivrutinerna till grafikkortet.

Så där har det sett ut för mig också ett par gånger. Men det gick över av sig självt. Om datorn har vart på lagning i 3 månader lär dom ju ha prövat det mesta. Kanske får du köpa nytt grafikkort istället?

Postat

Provade att ta bort drivrutinerna genom att avinstallera dom i kontrollpanelen - lägg till och ta bort program.

Jag valde att ta bort grafikkortets drivrutiner, och nu kommer jag inte ut på internet längre.

Följande enheter hittas när jag startar datorn: sm bus styrenhet, PCI-bryggenhet, PCI minnesstyrenhet.

De går inte att installera på något sätt och jag hittar inga drivrutiner till geforce 7900gtx. Vad kan jag göra för att få mitt grafikkort och internetanslutning tillbaka!? (det gick inte att återställa drivrutinerna i enhetshanteraren)-

Postat

Råkade du avinstallera moderkortets drivrutiner också?

Postat

Det låter nästan så...

Installera chipset-drivrutinerna som finns på skivan som följde med moderkortet.

Ibland kan det också hjälpa att bara plocka bort de enheter som är markerade med utropstecken eller annat i Enhetshanteraren - och sedan starta om datorn. Ofta kan Windows hitta rätt drivers vid omstarten. Det är inte alltid det hjälper att bara låta Enhetshanteraren söka efter nya plug-and-pray-enheter efter att man har tagit bort de som visar något fel, utan ofta är det bättre att starta om helt i stället.

Postat (redigerat)

Det där mina herrar kallas artefacts..

Uppkommer när grafikkortet blir för varmt eller om

man kör ex spel i för höga upplösningar..

Troligtvis har personen i fråga varit inne och pillat i inställningar i

grafikkortets meny. Mitt tips avinstallera kortet från enhetshanteraren.

Stäng av datorn, ta ut kortet, starta datorn (fullt ut), stäng av igen,

sätt in kortet, starta datorn och installera ev NYARE(Färska) drivisar..

Redigerat av Twilight_Zound
Postat

Jo jag tror det, problemet är att tillverkarna har bytt moderkort men antagligen så borde mAn kunna se vilket det är om man öppnar datorn.

Postat
Jo jag tror det, problemet är att tillverkarna har bytt moderkort men antagligen så borde mAn kunna se vilket det är om man öppnar datorn.

Vad är det för j-a stil! Har de bytt moderkort och inte gett dig drivrutiner till det nya kortet? 😆

Om den har varit inne för reparation så är det också urdåligt om de inte har installerat korrekta drivrutiner efter reparationen.

Det är något som de borde fixa som en reklamation.

Postat

Laddade ner någon nDrive från Nvidia och nu har jag internet igen, tydligen så var det morderkortet som hade blivit avinstallerat.

Nu gäller det bara att se om det beter sig konstigt i fullskärmsprogram igen.

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.