Jump to content
Annons

KRK Rokit RP-8 G2 + KRK10s Är Det Ett Bra Val? // Behövs verkligen suben?


Vasting

Recommended Posts

Tjena!

Är ute efter nya högtalare, har kollat mycket och har fastnat för dom KRK, något bra och ha eller finns det något bättre?

En speciell fråga som jag är ute efter är om suben verkligen behövs? (jobbar med elektronisk musik)

Köp förslag:

1. Rokit RP-8 G2 + KRK10s

2. Rokit RP-6 G2 + KRK10s

3. Rokit RP-8 G2

Rokit RP-8 G2 Kostar 6000 (Par)

Rokit RP-6 G2 Kostar 4800 (Par)

KRK10s Kostar 5000

Monitor: http://www.krksys.com/product_rokit.php

Sub: http://www.krksys.com/product_krk10.php

Tack för svar!

Redigerat av Vasting
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Tjena!

Är ute efter nya högtalare, har kollat mycket och har fastnat för dom KRK, något bra och ha eller finns det något bättre?

Vissa gillar sina KRK. Andra gillar dem inte. Det är en smaksak men visst, de är tillräckligt bra för att satsa på. Och visst finns det bättre. Det gör det alltid. Men då kostar det en hel del mer också. Tror knappast du har råd köpa några för typ 50 000:- 🙂 Men gå och testa dem i butik först så du vet att du gillar dem. Ganska dumt köpa innan utan att ha testat och sen efter bara ett tag känna sig mindre nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer snart få flera svar där du uppmanas att gå och lyssna själv eftersom monitorer på många vis är en smaksak. Sen kommer någon skriva att det inte alls är något subjektivt utan att allt går att mäta.

Efter det kommer någon uppmana dig att akustikbehandla för att annars kan du lika gärna köpa ett par bra lurar.

Någon kommer tycka att du måste lägga mycket mer pengar för att få ett bra ljud.

Sen urartar det hela i en diskussion om vilken Genelec-monitor som eg. är den bästa även om någon tycker att de ju faktiskt också färgar ljudet. Sen kommer Claes och säger "köp Adam".

Är själv ute efter monitorer så jag vet hur svaren bruka bli...detta innebär dock inte att någon av dem är fel.

Har kollat en del på KRK men efter att ha läst mycket så tycker jag Mackie MR5/MR8 verkar högst intressanta. Vissa menar att Mackie har lite för mycket bas i jämförelse med KRK och lite för lite mellan och high vilket däremot KRK har mer av. Den gula konen passar dock inte i mitt studio-krypin. 🙂 Sammanfattningsvis tror jag ändå att KRK är ett bra köp. Många som gillar dem.

Har inte själv kommit iväg för att lyssna men det ska jag nog hinna med nån gång. Så iväg och lyssna med dig, om du nu har möjlighet till det.

mvh /M

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vissa gillar sina KRK. Andra gillar dem inte. Det är en smaksak men visst, de är tillräckligt bra för att satsa på. Och visst finns det bättre. Det gör det alltid. Men då kostar det en hel del mer också. Tror knappast du har råd köpa några för typ 50 000:- :rolleyes: Men gå och testa dem i butik först så du vet att du gillar dem. Ganska dumt köpa innan utan att ha testat och sen efter bara ett tag känna sig mindre nöjd.

Menar om det finns några bättre eller liknande i samma prisklass 🙂

Du kommer snart få flera svar där du uppmanas att gå och lyssna själv eftersom monitorer på många vis är en smaksak. Sen kommer någon skriva att det inte alls är något subjektivt utan att allt går att mäta.

Efter det kommer någon uppmana dig att akustikbehandla för att annars kan du lika gärna köpa ett par bra lurar.

Någon kommer tycka att du måste lägga mycket mer pengar för att få ett bra ljud.

Sen urartar det hela i en diskussion om vilken Genelec-monitor som eg. är den bästa även om någon tycker att de ju faktiskt också färgar ljudet. Sen kommer Claes och säger "köp Adam".

Är själv ute efter monitorer så jag vet hur svaren bruka bli...detta innebär dock inte att någon av dem är fel.

Har kollat en del på KRK men efter att ha läst mycket så tycker jag Mackie MR5/MR8 verkar högst intressanta. Vissa menar att Mackie har lite för mycket bas i jämförelse med KRK och lite för lite mellan och high vilket däremot KRK har mer av. Den gula konen passar dock inte i mitt studio-krypin. 😛 Sammanfattningsvis tror jag ändå att KRK är ett bra köp. Många som gillar dem.

Har inte själv kommit iväg för att lyssna men det ska jag nog hinna med nån gång. Så iväg och lyssna med dig, om du nu har möjlighet till det.

mvh /M

hahaha, fick mig allt ett gott skratt där 😛

Såklart jag ska åka och lyssna på dom men är ute efter lite info om dom, någon som har erfarenhet av krk eller liknande.

Behövs verkligen suben då? om jag behövs då verkligen rp8 istället för rp6?

Cheers

Redigerat av Vasting
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...