Jump to content
Annons

Vilket Ljudkort? EDIROL vs PRESONUS vs MOTU vs M-AUDIO


Vasting

Recommended Posts

Annons

Tjena!

Hade jag behovet av att spela in trummor, så hade jag nog valt FP10:an.

Annars hade jag valt UltraLite-mk3, då jag har hört bra saker om den, och den är väldigt mångsidig.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

fp10 är ju ett helt annat ljudkort än de övriga med 8 preamps så de kan man egentligen inte välja mellan

mellan de övriga skulle jag helt klart välja motu

om du behöver 8 preamps så skulle även motus 8pre vara aktuellt och vilket jag själv skulle välja framför fp10

jag har idag ultralite mk2!

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tjena!

Hade jag behovet av att spela in trummor, så hade jag nog valt FP10:an.

Annars hade jag valt UltraLite-mk3, då jag har hört bra saker om den, och den är väldigt mångsidig.

/Daniel

fp10 är ju ett helt annat ljudkort än de övriga med 8 preamps så de kan man egentligen inte välja mellan

mellan de övriga skulle jag helt klart välja motu

om du behöver 8 preamps så skulle även motus 8pre vara aktuellt och vilket jag själv skulle välja framför fp10

jag har idag ultralite mk2!

MOTU, för hög pålitlighet och god kvalitet.

Alltså, hellre fp10 eller muto en m-audio och edirol?

Men helst muto kortet?

Redigerat av Vasting
Link to comment
Dela på andra sajter

själv har jag firepod, vilket är fp10 innan den bytte namn.. :rolleyes: Jag gillar den. 😛 Bra routingmöjligheter å så tycker jag.

Motu har jag haft både bra och dåliga erfarenheter med. en sån travel-vaddennuheter som gick så bra som det bara kan. och sen en av de lite äldre interfacen med sina egna PCI-kort med FW till.

Vad gäller M-Audio så väntar jag på ett profire 2626, som ska vara i studio nr 2, men vad jag testat förr så håller de hög klass i förhållande till pris. De har ju varit med ett tag nu. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...