lavrell Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Trodde inte det här problemet existerade i XP men tydligen Mappen "Program" poppar alltid upp vid uppstart av XP. Nån trevlig själ som vet hur man får bort det? Mvh Micke
Henke Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Kolla i autostarten (Kör --> msconfig, fliken autostart) om du har något program där som är installerat i mappen "Program files". Ta isåfall bort det programmet från listan och problemet är löst.
freddie Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Som Henke säjer. Det får inte finnas några program (.exe) i "C:\Program Files" som har två-delat namn. Döp isånna fall om det till bara ett namn eller ta bort programmet & installera det i en annan mapp. Löser du inte problemet så har jag ett litet gratisprogram som sköter detta automatiskt. PM:a mej så skickar jag det till dej 🙂
hackeman Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Fenomenet beror på att du har svensk version av Windows och att Run i Registry pekar på att auto-starta ett program under "C:\Program Files", men eftersom du (i och med svensk Windows) även har en katalog som heter "C:\Program" blir resultatet att kör-kommandot bara blir "C:\Program". Dvs explorer.exe öppnas mot foldern. Man kan alltså även fixa detta manuellt i registry (med regedit.exe - om det är bekant för dig) genom att undvika mellanslag i Program-sökvägen. Kolla under följande nycklar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Någonstans därunder hittar du ett värde som innehåller "C:\Program Files\". Ändra detta/dessa till "C:\PROGRA~1\" istället. Resten av sökväg och filnamn låter du alltså vara kvar.
lavrell Postat 12 december 2004 Trådstartare Postat 12 december 2004 Tack för svaren gubbs 😳 nu är man äntligen av med skiten 🙂
Rojk Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Jag har hört av en polare att det finns ett virus som gör så...men jag tror inte på honom 😆
hackeman Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Jag har hört av en polare att det finns ett virus som gör så...men jag tror inte på honom 🙂 Folk tenderar tro att alla märkliga beteenden på sin dator är virus nuförtiden.. 😆
VacUm Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Jag har hört av en polare att det finns ett virus som gör så...men jag tror inte på honom 🙂 Folk tenderar tro att alla märkliga beteenden på sin dator är virus nuförtiden.. 🙂 Hur många gåner i månaden ringer det nån till dig (i ganska desperat ton) -JAG HAR VIRUS!! HJÄLP!! .... Det händer mig alamerande ofta. Inför datorkörkort!!!!!!
hackeman Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Jag har hört av en polare att det finns ett virus som gör så...men jag tror inte på honom 🙂 Folk tenderar tro att alla märkliga beteenden på sin dator är virus nuförtiden.. 🙂 Hur många gåner i månaden ringer det nån till dig (i ganska desperat ton) -JAG HAR VIRUS!! HJÄLP!! .... Det händer mig alamerande ofta. Inför datorkörkort!!!!!! Usch ja. Man har dubbla IT-jobb. Utanför det vanliga jobbet kör jag ofrivilligt Hackes Helpdesk 24x7. Var man än hamnar; hos vänner, vänners vänner, släkt, släktens släkt eller i utelivet är det alltid nån som har nåt datorproblem de ska ha hjälp med.. de bjuder på lite käk först, sen kommer det... och resten av kvällen sitter man och optimerar medelst ominstallerar en massa på deras burk... eller så ska de köpa nån ny grunk och undrar vad de ska välja... "jag har läst om produkt xyz i tidningen abc, är den bra? ska jag köpa den? eller vad ska jag köpa? varför och varför inte?". Blä. Fast jag försöker se nåt syfte med det... dels hamnar folk i gentjänstläge; när jag någongång ska renovera ett hus ska jag inte göra ett jutta själv. Och dels tvingar det mig att hålla mig ajour inom konsumentmarknaden och på lägre tekniknivå än vad jag tillåts i jobbet. På jobbet är allt bara PowerPoint-programmering nuförtiden. 🙂
Rojk Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Jag har hört av en polare att det finns ett virus som gör så...men jag tror inte på honom 🙂 Folk tenderar tro att alla märkliga beteenden på sin dator är virus nuförtiden.. 🙂 Och det värsta är att det är hans polare, som har någon datoraffär eller dylikt, som har sagt det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.