Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hehe, tänkte bara jag skulle dela med mig av en föga intressant men skrattretande upplevelse..!

Jag satt för Tio minuter sedan i Reason och experimenterade fram en hårdare, (hardcore-trance)-version av Fever Ray's "mörka" musik.. tolka det hur ni vill, under tiden så satt jag och letade genom Reasons Ljudbibliotek efter en dov kör , när jag kom till "Chant" haha, och pillade på Midisynthen så hoppade jag till och tittade mig över axeln, en kombination av hörlurar och en jävulskt lurig kör fick mig att se mig om hehe. har inte hunnit se om jag ska använda denna ännu men skrämmer min egen musik mig så kanske vi har hittat något jävulskt bra 🙂 som om någon smög upp bakom mig... läbbigt värre.

Ni kanske har haft liknande händelser , förutom de gånger man råkat skruva volymen lite för högt då 🙂 , läbbiga sounds helt enkelt!

Annons
Postat

En låt som i början alltid skrämde skiten ur mig är Styrofoam Boots/It's All Nice On Ice, Alright av Modest Mouse (youtube-länk). Spelade den en gång i replokalen ut i PA:t och då hoppade basisten till med, så det är inte bara jag. Det som är så läskigt med den här låten är när trummorna kommer in. Har lyssnat på den ett antal gånger men trots det så blir man alltid rädd. 😉 Dom kommer ett par minuter in, mer precist än så säger jag inte för maximala skrämseleffekt. 😛

Postat

Overkill:Oj jäklar där hoppade jag till. Schysst låt!

Hade en utflyttad bekant på besök nyligt å han berättade/påminde mig om nåt jag nästan förträngt som vi höll på en gång med som fjortonåringar..drar den korta historien:

Vi satt å lekte med storasysters elorgel å skrev texterna baklänges...bla natas....lekte å svamlade å skrämde upp oss själva...till slut blev vi rädda på riktigt å sprang ett varv runt huset för att kyla ner oss! Brrr! Det var flera minusgrader ute....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.