Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjabba! Precis köpt en ASUS laptop som jag gör min musik i. Det funkar fint asså. MEN, då jag lämnar min dator för en stund med FL öppet så kommer ett typ smattrande ljud fram när jag spelar min låt då jag kommit tllbaka... Någon som vet vad detta ljud beror på? Kan jag förhindra det på något vis?

Tack iallafall./ Adrian ^^

Annons
Postat

hade samma problem med min gamla pc med xp men med ett audiophile:

när man startade efter att datorn var i vänteläge då lät det inte bra

kommer inte håg med tror drivrutinerna stängdes ner när ljudkortet var på samtidigt som datorn gick in i vänteläge

Postat
Det skulle kanske kunna vara relaterat till någon energisparfunktion som ställer till problem för programmet. Testa att stänga av allt sådant.

Tack! Men menar du typ att dessa ''spara batteri'' funktionerna på datorn har något med saken att göra. Ber om ursäkt om jag missförstår. Som sagt, är inge vidare på dator. Hehe...

Postat
hade samma problem med min gamla pc med xp men med ett audiophile:

när man startade efter att datorn var i vänteläge då lät det inte bra

kommer inte håg med tror drivrutinerna stängdes ner när ljudkortet var på samtidigt som datorn gick in i vänteläge

Okej, finns det något jag kan göra?

Postat
Okej, finns det något jag kan göra?

jag stängda av ljudkortet och programmet och startade dem på nytt när datorn vaknade

när jag glömde detta fick jag starta om datorn

eller så stänger man av vilolägesfunktionen

jag försökte inte lösa problemet utan levde med det men kanske kan man lösa det på något sätt

Postat
jag stängda av ljudkortet och programmet och startade dem på nytt när datorn vaknade

när jag glömde detta fick jag starta om datorn

eller så stänger man av vilolägesfunktionen

jag försökte inte lösa problemet utan levde med det men kanske kan man lösa det på något sätt

Okej tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.